Μικροκινητικότητα στην Αθήνα: Νέος κανονισμός για πατίνια και ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα
Ο Δήμος Αθηναίων εισάγει νέο κανονισμό κυκλοφορίας και στάθμευσης για Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.), με στόχο την ασφάλεια, την τάξη στον δημόσιο χώρο και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Με 1.574 νέες θέσεις στάθμευσης σε 124 ζώνες και σαφείς κανόνες κυκλοφορίας, ο Δήμος βάζει τέλος στην ακανόνιστη χρήση πατινιών και ενισχύει τη βιώσιμη μετακίνηση στην πόλη.
«Βάζουμε τάξη στο χάος»
Ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκα δήλωσε: «Απελευθερώνουμε δημόσιο χώρο και βάζουμε τάξη στο χάος με τα πατίνια. Προωθούμε τη μικροκινητικότητα στην πόλη, αλλά με ξεκάθαρους κανόνες σε κάθε Δημοτική Κοινότητα. Με τον νέο κανονισμό απαγορεύεται η κίνηση των Ε.Π.Η.Ο. στα πεζοδρόμια, γύρω από την Ακρόπολη, στην Ερμού και την Αιόλου, ενώ θέτουμε όρια ταχύτητας και δημιουργούμε 1.574 θέσεις στάθμευσης για πατίνια εταιρειών εκμίσθωσης σε 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης. Προστατεύουμε με πράξεις την προσβασιμότητα όλων των συμπολιτών μας». Οι νέοι κανόνες καθορίζουν σαφείς περιοχές απαγόρευσης και ταχύτητας για τα Ε.Π.Η.Ο., ενώ στοχεύουν σε ασφαλή και οργανωμένη χρήση των πατινιών στην πόλη.
«Συνεκτική πολιτική για μια καλύτερη πόλη»
Η Αντιδήμαρχος ανέφερε: «Ο νέος κανονισμός είναι αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς από τα στελέχη του Δήμου, που εργάστηκαν για μήνες με στόχο τη δημιουργία ενός πλαισίου κανόνων και της καλύτερης οργάνωσης στον δημόσιο χώρο. Πιστεύουμε ότι η μικροκινητικότητα είναι μέρος της λύσης στα κυκλοφοριακά προβλήματα της Αθήνας, για αυτό προωθούμε μία συνεκτική πολιτική στοχεύοντας σε μια πόλη που λειτουργεί καλύτερα για όλους και δίνει ελπίδα για το αύριο». Με αυτή την πολιτική, η Αθήνα εντάσσει τα Ε.Π.Η.Ο. στην καθημερινή μετακίνηση με ασφάλεια και σεβασμό στον δημόσιο χώρο.
«Εντατικοί έλεγχοι και ψηφιακή παρακολούθηση»
Ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Θωμάς Γεωργιάδης τόνισε: «Η Δημοτική Αστυνομία αναλαμβάνει την επιχειρησιακή εφαρμογή του κανονισμού μέσα από εντατικούς ελέγχους. Με φυσική παρουσία, τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και τη συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου, μπορούμε πλέον να παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο τα Ε.Π.Η.Ο. και να επεμβαίνουμε όπου χρειάζεται. Έτσι διαμορφώνεται ένα σταθερό πλαίσιο τήρησης κανόνων, με σεβασμό στους πεζούς και την εύρυθμη λειτουργία της πόλης». Η εφαρμογή περιλαμβάνει παρακολούθηση μέσω λογισμικού, έλεγχο ταχύτητας, και αυστηρή επιβολή κυρώσεων για παράνομη στάθμευση.
Τι αλλάζει για την κυκλοφορία και τη στάθμευση
- Κυκλοφορία: Απαγορεύεται η κίνηση στα πεζοδρόμια, γύρω από την Ακρόπολη, στην Ερμού και την Αιόλου. Όριο ταχύτητας 6 χλμ/ώρα σε περιοχές με πεζούς.
- Στάθμευση: Οι πολίτες αφήνουν ελεύθερη δίοδο 1,5 μ., ενώ οι εταιρείες χρησιμοποιούν μόνο τις 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης.
- Αδειοδότηση εταιρειών: Υποβολή αίτησης, ετήσια αξιολόγηση και κατανομή θέσεων με διαφάνεια.
- Έλεγχοι και κυρώσεις: Παρακολούθηση στόλου σε πραγματικό χρόνο, απομάκρυνση παράνομα σταθμευμένων οχημάτων, πρόστιμα και δυνατότητα ανάκλησης άδειας στάθμευσης.
Με τον νέο κανονισμό για τα Ε.Π.Η.Ο., η Αθήνα βάζει τάξη στα πατίνια, προωθεί τη μικροκινητικότητα και προστατεύει τον δημόσιο χώρο και τους πεζούς. Η εφαρμογή του θα συνοδευτεί από τη σήμανση και τη διαμόρφωση των ειδικών θέσεων στάθμευσης, την ψηφιακή παρακολούθηση των θέσεων και των χρεώσεων μέσω ειδικής πλατφόρμας, καθώς και από στοχευμένη ενημερωτική καμπάνια προς χρήστες και εταιρείες εκμίσθωσης, ώστε η μετάβαση στο νέο πλαίσιο να γίνει ομαλά και αποτελεσματικά.
Ποια είναι η αντίδρασή σας;
Μου αρέσει
0
Μη Αγαπημένο
0
Αγάπη
0
Αστείο
0
Θυμωμένος
0
Λυπημένος
0
Ουάου
0