Χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις 2025: «Τα Χριστούγεννα, η χειρότερη εποχή του χρόνου»

Δεκ 14, 2025 - 18:05
 0
Χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις 2025: «Τα Χριστούγεννα, η χειρότερη εποχή του χρόνου»

Την απόσυρση χριστουγεννιάτικης διαφήμισης που είχε δημιουργηθεί με τεχνητή νοημοσύνη ανακοίνωσε η McDonald’s στην Ολλανδία, έπειτα από κύμα έντονων αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η καμπάνια, που φιλοδοξούσε να διαφοροποιηθεί από τα συνηθισμένα εορταστικά μηνύματα, κατέληξε να προκαλέσει δυσφορία και συζήτηση γύρω από τα όρια και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη διαφήμιση. Η διαφήμιση έφερε τον τίτλο «Η πιο χειρότερη εποχή του χρόνου» και παρουσίαζε σκηνές χριστουγεννιάτικου χάους: τον Άγιο Βασίλη εγκλωβισμένο σε μποτιλιάρισμα, έναν Ολλανδό ποδηλάτη φορτωμένο με δώρα να γλιστρά στο χιόνι και μια γενικευμένη αίσθηση εορταστικού στρες. Το βασικό μήνυμα καλούσε το κοινό να «αποσυρθεί» σε ένα εστιατόριο McDonald’s μέχρι τον Ιανουάριο, αντιμετωπίζοντας τις γιορτές περισσότερο ως περίοδο πίεσης παρά χαράς.

Η επιλογή αυτή δεν έγινε δεκτή θετικά. Χρήστες των κοινωνικών δικτύων κατηγόρησαν τη διαφήμιση ότι υπονομεύει το χριστουγεννιάτικο πνεύμα, ενώ αρκετά σχόλια στράφηκαν και κατά της ίδιας της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης. «Αυτή η διαφήμιση μόνη της κατέστρεψε το χριστουγεννιάτικο πνεύμα μου», έγραψε ένας χρήστης, ενώ άλλος σχολίασε ειρωνικά: «Μπράβο για τις αηδίες της τεχνητής νοημοσύνης». Αντιμέτωπη με την έντονη κριτική, η McDonald’s Ολλανδίας προχώρησε σε επίσημη δήλωση, εξηγώντας ότι στόχος της καμπάνιας ήταν να αναδείξει τις αγχωτικές στιγμές που βιώνουν πολλοί άνθρωποι κατά τη διάρκεια των εορτών. Ωστόσο, όπως παραδέχθηκε, τα σχόλια του κοινού και η διεθνής δημοσιογραφική κάλυψη έδειξαν ότι για μεγάλο μέρος των καταναλωτών τα Χριστούγεννα παραμένουν «η πιο υπέροχη εποχή του χρόνου», γεγονός που οδήγησε στην απόφαση απόσυρσης της διαφήμισης.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε και η εταιρεία παραγωγής Sweetshop Films, που ανέλαβε τη δημιουργία της καμπάνιας. Η διευθύνουσα σύμβουλός της, Μέλανι Μπριτζ, υπερασπίστηκε δημόσια τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται για αντικατάσταση της ανθρώπινης δημιουργικότητας αλλά για επέκταση των διαθέσιμων εργαλείων. Τόνισε, μάλιστα, ότι το έργο απαίτησε πέντε εβδομάδες πλήρους απασχόλησης από ομάδα δέκα ατόμων, χρόνο που –όπως είπε– ξεπέρασε ακόμη και ένα παραδοσιακό γύρισμα.

Η τοποθέτησή της, ωστόσο, προκάλεσε νέα αντιπαράθεση. Εκπρόσωποι του χώρου της παραγωγής επισήμαναν ότι μια τέτοια διαδικασία αποκλείει ηθοποιούς, τεχνικούς και άλλα επαγγέλματα που θα συμμετείχαν σε ένα κλασικό γύρισμα ζωντανής δράσης. «Δέκα άτομα είναι ελάχιστοι σε σύγκριση με μια παραδοσιακή παραγωγή», σχολίασε χαρακτηριστικά η Έμλιν Ντέιβις από την ανεξάρτητη Bomper Studio. Η υπόθεση της McDonald’s δεν είναι μεμονωμένη. Πρόσφατα και η Coca-Cola παρουσίασε νέα χριστουγεννιάτικη διαφήμιση με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, παρά τις αντιδράσεις που είχε δεχθεί σε αντίστοιχη περσινή καμπάνια. Αυτή τη φορά, η εταιρεία επέλεξε να αποφύγει τα ανθρώπινα πρόσωπα, εστιάζοντας κυρίως σε εικόνες ζώων και χειμερινά τοπία που δημιουργήθηκαν ψηφιακά.

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0