‘Οσκαρ 2026: Αυτές είναι οι ταινίες που έχουν ξεχωρίσει
Μπορεί να απομένουν περίπου τρεις μήνες μέχρι την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα Όσκαρ 2026 που θα γίνει την Τρίτη 22 Ιανουαρίου ωστόσο ήδη υπάρχουν πολλές ταινίες και ερμηνείες που ξεχωρίζουν, ακόμα κι αν δεν έχουν ακόμη βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες. Οι πέντε κορυφαίες κατηγορίες είναι οι εξής: Καλύτερη ταινία, καλύτερος Α΄ γυναικείος ρόλος, καλύτερος Α΄ ανδρικός ρόλος, καλύτερος Β΄ γυναικείος ρόλος, καλύτερος Β΄ ανδρικός ρόλος.
Καλύτερη Ταινία
Έχουν περάσει 15 χρόνια από τότε που η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου διεύρυνε την κατηγορία σε 8 έως 10 υποψηφίους (σταθερά 10 τα τελευταία χρόνια), από τους 5 που ήταν προηγουμένως. Φέτος, το πεδίο φαίνεται πιο ανοιχτό από ποτέ, με αρκετές ταινίες να διεκδικούν την κορυφή. Το μεγαλύτερο φαβορί, μετά τις διθυραμβικές κριτικές (ασχέτως με την εμπορική του πορεία), είναι το «Μια μάχη μετά την άλλη» (One Battle After Another) του Πολ Τόμας Άντερσον, ένας από τους αγαπημένους σκηνοθέτες της Ακαδημίας.
Η επιτυχημένη ταινία τρόμου εποχής «Αμαρτωλοί» (Sinners) του Ράιαν Κούγκλερ θεωρείται επίσης σίγουρη υποψήφια, παρά το γεγονός ότι κυκλοφόρησε τους καλοκαιρινούς μήνες – περίοδο που συχνά αγνοούν οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας.Μέχρι στιγμής, άλλες ταινίες που έχουν προκαλέσει θόρυβο και ενδεχομένως διεκδικήσουν Όσκαρ είναι η νορβηγο-γερμανική παραγωγή «Συναισθηματική αξία» (Sentimental Value) του Γιοακίμ Τρίερ, με διαλόγους στα αγγλικά, νορβηγικά και σουηδικά, το «Hamnet» της Κλόε Ζάο και το «Marty Supreme» του Τζος Σάφντι. Αξίζει να σημειωθεί και η ιρανική ταινία «Ένα απλό ατύχημα» (It Was Just an Accident) του Τζαφάρ Παναχί, που τιμήθηκε με τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες. Στην κατηγορία «ίσως… θα μπορούσε… ποτέ δεν ξέρεις!» βρίσκονται τα «F1» του Τζόζεφ Κοσίνσκι, «Jay Kelly» του Νόα Μπόμπακ και το «Frankenstein» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
Καλύτερος Α’ γυναικείος ρόλος
Η Ακαδημία δείχνει σαφή προτίμηση στις υποψήφιες που επιστρέφουν, αλλά δεν μπορεί να αντισταθεί και σε μια νέα άφιξη. Φέτος, αυτή η νέα παρουσία θα μπορούσε να είναι η πρωτοεμφανιζόμενη Τσέις Ινφίνιτι, της οποίας η ήσυχα εκρηκτική ερμηνεία στο «Μια μάχη μετά την άλλη» βρίσκεται στο επίκεντρο της ταινίας. Παράλληλα, η Νορβηγίδα ηθοποιός Ρενάτε Ρέινσβε, αν και όχι νέα στον χώρο, θα μπορούσε να διεκδικήσει Όσκαρ για πρώτη φορά με την ερμηνεία της στη «Συναισθηματική αξία». Στις επιστροφές υποψηφίων, σίγουρη θεωρείται η Τζέσι Μπακλεϊ, που είχε υποψηφιότητα για Β΄ γυναικείο ρόλο το 2022 με τη «Χαμένη κόρη» και φέτος συγκινεί ως θλιμμένη σύζυγος του Σαίξπηρ στο «Hamnet».
Μία ακόμη πιθανή υποψήφια είναι η Σίνθια Ερίβο, που εντυπωσιάζει ως μάγισσα Έλφαμπα στο «Wicked: Μέρος δεύτερο» (Wicked: For Good) και θα ήταν έκπληξη αν δεν συμπεριληφθεί, όπως είχε συμβεί με το πρώτο μέρος πέρυσι. Άλλες υποψήφιες που έχουν ήδη παρουσιαστεί στα Όσκαρ και φέτος διεκδικούν νέα διάκριση περιλαμβάνουν την Αμάντα Σέιφριντ στην ταινία «The Testament of Ann Lee», την Τζούλια Ρόμπερτς στο «Μετά το κυνήγι» (After the Hunt), την Έμα Στόουν στη «Βουγονία» (Bugonia) και την Τζένιφερ Λόρενς στο «Die My Love».
Καλύτερος Α’ ανδρικός ρόλος
Αν θεωρήσουμε πως η μία θέση είναι ήδη «κλειδωμένη» για τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο χάρη στο «Μια μάχη μετά την άλλη» – δεδομένου ότι έχει ήδη κατακτήσει Όσκαρ για την «Επιστροφή» του 2015 – απομένουν τέσσερις ακόμη διαθέσιμες θέσεις στη μάχη για το βραβείο Α΄ ανδρικού ρόλου. Αν όμως το δούμε ρεαλιστικά, μάλλον πρόκειται για τρεις, καθώς ο Βάγκνερ Μόουρα (γνωστός και αγαπητός στο κοινό από τον ρόλο του Πάμπλο Εσκομπάρ στο «Narcos») έχει εντυπωσιάσει με την ερμηνεία του στο βραζιλιάνικο κατασκοπικό θρίλερ «The Secret Agent», αποσπώντας το αντίστοιχο βραβείο στο Φεστιβάλ των Καννών. Για τις υπόλοιπες θέσεις υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός ανάμεσα σε εξαιρετικές ερμηνείες.
Ο Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, που ενσαρκώνει δύο δίδυμους αδερφούς στο «Αμαρτωλοί», και ο Τιμοτέ Σαλαμέ για το «Marty Supreme» θεωρούνται σχεδόν βέβαιες υποψηφιότητες – ειδικά ο Σαλαμέ, που διεκδικεί υποψηφιότητα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μετά τον ρόλο του ως Μπομπ Ντίλαν στο «A Complete Unknown». Παρόλα αυτά, δεν πρέπει να υποτιμηθεί ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ, ο οποίος υποδύεται τον Μπρους Σπρίνγκστιν στο «Springsteen: Deliver Me from Nowhere» (οι μουσικές βιογραφίες έχουν παράδοση επιτυχίας σε αυτή την κατηγορία), ούτε ο Ντουέιν Τζόνσον στο «The Smashing Machine». Στη λίστα των διεκδικητών προστίθενται επίσης ο Ίθαν Χοκ για το «Blue Moon» και ο Τζέσι Πλέμονς για τη «Βουγονία».
Καλύτερος Β’ γυναικείος ρόλος
Η επιλογή στην κατηγορία αυτή αποδεικνύεται απαιτητική, αφού, όπως συνήθως, οι πιθανές υποψήφιες είναι πάρα πολλές. Η Έιμι Μάντιγκαν ξεχώρισε με μια «τρελή» και εκρηκτική ερμηνεία στον ρόλο της κακιάς μάγισσας στην επιτυχημένη ταινία τρόμου Weapons, και θεωρείται φαβορί σε πολλές σχετικές λίστες. Αν προταθεί, θα είναι η δεύτερη φορά που διεκδικεί Όσκαρ στην ίδια κατηγορία, ακριβώς 40 χρόνια μετά το Twice in a Lifetime του 1985. Δεν πρέπει επίσης να παραβλέψουμε την Τεγιάνα Τέιλορ και τη Ρετζίνα Χολ (ή και τις δύο, γιατί όχι;), που εντυπωσιάζουν με τις ερμηνείες τους στο Μια μάχη μετά την άλλη. Αντίστοιχα, η Ελ Φάνινγκ και η Ίνγκα Ιμπσντότερ Λίλεας αξίζουν αναφορά για τη συμβολή τους στη Συναισθηματική αξία. Τέλος, είναι ακόμη νωρίς για να αποκλείσουμε την Αριάνα Γκράντε, η οποία θα επανέλθει ως Γκλίντα στο Wicked: Μέρος δεύτερο – ιδιαίτερα αν η ταινία αποδειχθεί επιτυχημένη.
Ποια είναι η αντίδρασή σας;
Μου αρέσει
0
Μη Αγαπημένο
0
Αγάπη
0
Αστείο
0
Θυμωμένος
0
Λυπημένος
0
Ουάου
0