Ραντάρ στην Εθνική Οδό: Που τοποθετούνται- πώς λειτουργούν

Νοέμβριος 6, 2025 - 16:50
 0
Ραντάρ στην Εθνική Οδό: Που τοποθετούνται- πώς λειτουργούν

Μπορεί η πολιτεία να προετοιμάζει την άφιξη των νέων καμερών τεχνητής νοημοσύνης που θα τοποθετηθούν στους δρόμους της Αθήνας και συγκεκριμένα σε σημεία-κλειδία που θεωρούνται υψηλής επικινδυνότητας, ωστόσο οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και στα ήδη υφιστάμενα ραντάρ ταχύτητας που επιτηρούν το οδικό δίκτυο της χώρας. Παρότι πολλοί οδηγοί γνωρίζουν την αυστηρή επιτήρηση που υπάρχει στην Αττική Οδό, όπου υπάρχουν πάνω από 15 κάμερες κατά μήκος των 70 χιλιομέτρων της, είναι καλό να θυμόμαστε ότι και στην Εθνική Οδό υπάρχουν σημεία με υψηλή αστυνόμευση μέσω καμερών και ραντάρ. Η Εθνική Οδός είναι, άλλωστε, και ένας από τους πλέον πολυσύχναστους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, όποτε είναι απολύτως λογικό να διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα παρακολούθησης, με ραντάρ τελευταίας τεχνολογίας οι οποίες ελέγχουν συνεχώς την κυκλοφορία και επιτηρούν ότι οι οδηγοί τηρούν τα όρια ταχύτητας.

Πρόκειται, μάλιστα, για πλήρως προηγμένες συσκευές , οι οποίες βρίσκονται στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και ανήκουν στο οπλοστάστιο της Τροχαίας Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας, εντοπίζοντας με ακρίβεια τις υπερβάσεις των ορίων. Οι συσκευές αυτές λέγονται TraffiStar S290, και αποτελούν ραντάρ τελευταίας γενιάς, βασιζόμενα σε τεχνολογία 3D ραντάρ, ενώ διαθέτουν κάμερα υψηλής ανάλυσης, έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών, άλλα και προηγμένο αισθητήρα μέτρησης ταχύτητας, εξασφαλίζοντας εξαιρετική ακρίβεια ακόμη και στις πιο απαιτητικές συνθήκες. Τα όργανα αυτά καταγράφουν ταυτόχρονα την κίνηση έως και έξι λωρίδων κυκλοφορίας, σε αμφότερες τις κατευθύνσεις, καθιστώντας αδύνατη τη διαφυγή από τον έλεγχό τους. Επιπλέον, το TraffiStar S290 διαθέτει δύο μπαταρίες μεγάλης διάρκειας, ενσωματωμένο φλας για νυχτερινές λήψεις, καθώς και σύστημα που μπορεί να αναγνωρίζει διαφορετικούς τύπους οχημάτων, όπως επιβατικά ή φορτηγά, προσαρμόζοντας ανάλογα τα όρια και τον τρόπο καταγραφής.

Η εμβέλειά του εκτείνεται από 10 έως 300 χλμ./ώρα, ενώ είναι πλήρως ανθεκτικό σε νερό, σκόνη και ακραίες θερμοκρασίες, λειτουργώντας απροβλημάτιστα σε ακραίες μεταβολές, σε ένα εύρος από -20 έως 60 βαθμούς Κελσίου. Ένα ακόμη πλεονέκτημα αυτών των συσκευών είναι ότι αλλάζουν διαρκώς θέση, γεγονός που δυσκολεύει τους οδηγούς να προβλέψουν πού βρίσκονται. Έτσι, αποτρέπεται η συνηθισμένη πρακτική ορισμένων να μειώνουν ταχύτητα μόνο κοντά σε γνωστά σημεία ελέγχου. Με τη συνεχή μετακίνηση των ραντάρ, κάθε σημείο του δρόμου μπορεί δυνητικά να αποτελεί σημείο ελέγχου, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να τηρούν τα όρια σε όλο το μήκος της διαδρομής.

Ταυτόχρονα, αυτό εξασφαλίζει και αυξημένη ασφάλεια για τους αστυνομικούς της τροχαίας, αφού δεν χρειάζεται να βγουν οι ίδιοι στον δρόμο, όπως συμβαίνει με τα ραντάρ παλαιότερης τεχνολογίας. Το υλικό που συλλέγεται από τις κάμερες αποστέλλεται ηλεκτρονικά στην Τροχαία, όπου γίνεται επεξεργασία των δεδομένων και ταυτοποίηση του οχήματος μέσω των συστημάτων της αστυνομίας. Στη συνέχεια, ο ιδιοκτήτης λαμβάνει την παράβαση μαζί με φωτογραφικό υλικό, κάτι που αποδεικνύει αδιάσειστα την παραβίαση του. Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι σε πρόσφατη επίσκεψη του carandmotor.gr στον Σταθμό Ασφαλούς Στάθμευσης Φορτηγών στο Αερινό Μαγνησίας, το σύστημα TraffiStar S290 καταγράφηκε σε πλήρη δράση, εντοπίζοντας μάλιστα έναν οδηγό που κινούνταν με 190 χλμ./ώρα από το σημείο.

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0