Η Αθήνα αποκτά δημοτική συγκοινωνία: Επτά γραμμές για γειτονιές χωρίς αποκλεισμούς
Ένα καθοριστικό βήμα προς τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου, με το Δημοτικό Συμβούλιο να εγκρίνει ομόφωνα τη Μελέτη Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας. Η απόφαση σηματοδοτεί την επίσημη είσοδο της πρωτεύουσας σε έναν νέο σχεδιασμό μετακινήσεων, που φιλοδοξεί να αλλάξει την καθημερινότητα των κατοίκων και τη λειτουργία του αστικού ιστού. Η μελέτη εντάσσεται στη συνολική στρατηγική της δημοτικής Αρχής για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και τη σταδιακή αποσυμφόρηση της πόλης από την υπερβολική χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Παρότι ορισμένες παρατάξεις επέλεξαν την αποχή, αυτό αφορούσε επιμέρους τεχνικές πτυχές και όχι την ουσία του σχεδίου, το οποίο έτυχε ευρείας αποδοχής ως αναγκαία παρέμβαση για γειτονιές που παραμένουν συγκοινωνιακά υποεξυπηρετούμενες. Το προτεινόμενο δίκτυο της Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας του Δήμου Αθηναίων προβλέπει τη δημιουργία επτά γραμμών, συνολικού μήκους άνω των 72 χιλιομέτρων, με 291 στάσεις. Για πρώτη φορά, ο σχεδιασμός καλύπτει και τις επτά Δημοτικές Κοινότητες, διασφαλίζοντας ότι κάθε γραμμή συνδέει τουλάχιστον δύο γειτονικές περιοχές. Έτσι, η δημοτική συγκοινωνία δεν λειτουργεί αποσπασματικά, αλλά ως συνεκτικός κρίκος που ενώνει γειτονιές μεταξύ τους και με βασικούς πόλους δραστηριότητας, όπως σταθμούς μετρό και άλλους κόμβους μετεπιβίβασης.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στο να σχεδιαστεί το νέο δίκτυο με τον ελάχιστο δυνατό αντίκτυπο στην κυκλοφορία. Η δημοτική συγκοινωνία προορίζεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το υπάρχον δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών, χωρίς να το ανταγωνίζεται, αλλά ενισχύοντας τη συνολική προσβασιμότητα της πόλης. Στο στάδιο της προετοιμασίας προηγήθηκε διαβούλευση με τις Δημοτικές Κοινότητες, ώστε να ενσωματωθούν τοπικές ανάγκες και προτάσεις, στοιχείο που προσδίδει στη μελέτη χαρακτήρα συμμετοχικού σχεδιασμού. Για να προχωρήσει στην υλοποίηση, το σχέδιο θα πρέπει να λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών και το υπουργείο Μεταφορών, διαδικασία που θα κρίνει και το τελικό χρονοδιάγραμμα εφαρμογής.
Ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας χαρακτήρισε τη δημοτική συγκοινωνία κομβικό εργαλείο για την αποσυμφόρηση της πόλης, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα σύστημα βασισμένο σε τεκμηριωμένη μελέτη, σχεδιασμένο για να απλοποιήσει τις μετακινήσεις και να μειώσει την εξάρτηση από το Ι.Χ. Όπως σημείωσε, στόχος είναι η σύνδεση όλων των γειτονιών μέσα από ένα σύγχρονο, φιλικό και λειτουργικά συμπληρωματικό δίκτυο, που ενισχύει την κοινωνική συνοχή, την περιβαλλοντική υπευθυνότητα και την ισότιμη πρόσβαση στον αστικό χώρο. Στο ίδιο πνεύμα, η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας Μάρω Ευαγγελίδου υπογράμμισε ότι η προώθηση της δημοτικής συγκοινωνίας μέσα στα πρώτα χρόνια της νέας δημοτικής θητείας ανταποκρίνεται σε ένα διαχρονικό αίτημα της πόλης. Επισήμανε ότι οι προτεινόμενες γραμμές έρχονται να συμπληρώσουν το ακτινωτό συγκοινωνιακό μοντέλο με κυκλικές διαδρομές, υπηρετώντας το όραμα των «Ανοιχτών Γειτονιών των 15 λεπτών» και μιας Αθήνας πιο ανθρώπινης, προσβάσιμης και ανθεκτικής.
Ποια είναι η αντίδρασή σας;
Μου αρέσει
0
Μη Αγαπημένο
0
Αγάπη
0
Αστείο
0
Θυμωμένος
0
Λυπημένος
0
Ουάου
0