«Ελευθέριος Βενιζέλος»: Προς τα 34 εκατ. επιβάτες το 2025
Με νέο ιστορικό ρεκόρ στην επιβατική κίνηση αναμένεται να κλείσει, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το 2025 για τον Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», επιβεβαιώνοντας τη σταθερή δυναμική του αεροδρομίου αλλά και τη συνολικότερη ανάκαμψη της χώρας μετά την πανδημία. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περίπου 34 εκατομμύρια επιβάτες στο τέλος της χρονιάς, έναντι 31,9 εκατ. το 2024, εξέλιξη που αποτυπώνει τόσο τη διαρκή άνοδο του διεθνούς τουρισμού όσο και την αισθητή αύξηση της ταξιδιωτικής κινητικότητας των Ελλήνων. Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης του αεροδρομίου προς τους εκπροσώπους του Τύπου, από τον απερχόμενο διευθύνοντα σύμβουλο Γιάννης Παράσχης, τον διάδοχό του Γιώργος Καλλιμασιάς, ο οποίος αναλαμβάνει καθήκοντα την 1η Φεβρουαρίου, καθώς και τη διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του ΔΑΑ Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Όπως ανέφερε ο κ. Παράσχης, το 2025 υπήρξε «μια πολύ καλή χρονιά για το αεροδρόμιο της Αθήνας», αποτέλεσμα αφενός της θετικής πορείας της ελληνικής οικονομίας μετά την πανδημία και αφετέρου της αυξημένης διάθεσης των Ελλήνων να ταξιδεύουν. Τόνισε, παράλληλα, ότι ο ΔΑΑ εισέρχεται πλέον σε μια νέα φάση, με ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα ήδη σε εξέλιξη, που δίνει την ευκαιρία για έναν συνολικό απολογισμό της πορείας των τελευταίων τριών δεκαετιών και το άνοιγμα ενός νέου κεφαλαίου. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη διαδοχή στη διοίκηση, σημειώνοντας τη σημασία της επιλογής του νέου CEO από την υφιστάμενη ηγετική ομάδα του αεροδρομίου, ως ένδειξη εμπιστοσύνης στο έργο που έχει παραχθεί όλα αυτά τα χρόνια. Όπως υπογράμμισε, ο κ. Καλλιμασιάς υπήρξε βασικός συντελεστής κρίσιμων στρατηγικών επιλογών, από την επέκταση της περιόδου παραχώρησης και την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο έως την περιβαλλοντική στρατηγική του αεροδρομίου και την ενίσχυση της Αθήνας ως διεθνούς προορισμού.
Ο κ. Παράσχης χαρακτήρισε τον διάδοχό του «άνθρωπο των έργων» με βαθιά γνώση των επενδυτικών κύκλων, στοιχείο που, όπως είπε, αποτελεί εγγύηση για τα επόμενα στρατηγικά βήματα. Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι θα παραμείνει στο αεροδρόμιο με συμβουλευτικό ρόλο, παραδίδοντας τη σκυτάλη στη νέα διοίκηση σε μια συμβολική «σκυταλοδρομία», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, για την ανάδειξη της Αθήνας σε βιώσιμο και πρωτοπόρο τουριστικό προορισμό. Από την πλευρά του, ο κ. Καλλιμασιάς, με παρουσία στον οργανισμό από το 1999 και στενή συνεργασία με τον κ. Παράσχη από το 2005, σημείωσε ότι παραλαμβάνει έναν οργανισμό σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο αριστείας, σε μια περίοδο όμως αυξημένων απαιτήσεων. Κεντρική πρόκληση, όπως τόνισε, είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της μεγάλης επέκτασης των υποδομών του αεροδρομίου.
Ήδη έχει ανατεθεί το έργο του νέου χώρου στάθμευσης, ενώ επόμενος στόχος είναι η ανάθεση της συνολικής επέκτασης του κεντρικού τέρμιναλ, ένα έργο ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2032. Όπως διευκρίνισε, κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα παραδίδονται σταδιακά επιμέρους εγκαταστάσεις, ώστε να περιοριστεί όσο είναι δυνατόν η επιβάρυνση της λειτουργίας. Ο νέος CEO δεν απέκρυψε ότι η περίοδος των έργων θα συνοδευτεί από ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό, υπογράμμισε ωστόσο ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ένα πλήρως αναβαθμισμένο, σύγχρονο και λειτουργικά άρτιο αεροδρόμιο. «Αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση των επόμενων ετών», σημείωσε, σκιαγραφώντας την επόμενη ημέρα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε μια φάση συνεχούς ανάπτυξης και μετασχηματισμού.
Ποια είναι η αντίδρασή σας;
Μου αρέσει
0
Μη Αγαπημένο
0
Αγάπη
0
Αστείο
0
Θυμωμένος
0
Λυπημένος
0
Ουάου
0