Αθήνα: Ο «Ηλεκτρικός» αλλάζει – Πώς αναβαθμίζεται η γραμμή 1 του Μετρό
Το έργο αλλαγής του «Ηλεκτρικού» στην Αθήνα αλλάζει την εικόνα της γραμμής 1 του Μετρό, φέρνοντας νέους συρμούς που θα έχουν μεγαλύτερη ασφάλεια και αποδοτικότητα. Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, οι νέοι, πλήρως ανακαινισμένοι συρμοί της γραμμής 1 του Μετρό, γνωστής και ως «Ηλεκτρικός», θα τεθούν σε λειτουργία από τον Φεβρουάριο του 2026, διαθέτοντας ειδικές θέσεις για ΑμεΑ καθώς και σύστημα κλιματισμού. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο έχει ξεκινήσει ήδη από τον Δεκέμβριο του 2022, με την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στη ΣΤΑΣΥ και την ισπανική εταιρεία Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF). Οι παρεμβάσεις αυτές αναμένεται να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των συρμών κατά τουλάχιστον 25 χρόνια, συνδυάζοντας την ενίσχυση της ασφάλειας με τη συνολική αναβάθμιση της εμπειρίας των επιβατών.
Ανάμεσα στις τεχνικές παρεμβάσεις που αναφέρονται από τη ΣΤΑΣΥ στο πλαίσιο της σύμβασης, περιλαμβάνεται η αντικατάσταση των παλαιών κινητήρων συνεχούς ρεύματος με νέους, σύγχρονους κινητήρες εναλλασσόμενου ρεύματος, η αναβάθμιση του συστήματος έλξης, της περιστρεφόμενης γεννήτριας, των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, καθώς και η τοποθέτηση νέων μονάδων κλιματισμού, προκειμένου να βελτιωθούν οι συνθήκες στο εσωτερικό των βαγονιών. Με την ολοκλήρωση της αναβάθμισης της γραμμής 1, προβλέπεται σημαντική βελτίωση τόσο στην ποιότητα όσο και στην ποσότητα του τροχαίου υλικού, καθώς και μείωση των χρονικών αποστάσεων μεταξύ των δρομολογίων, με σκοπό να προσεγγίσουν τα πρότυπα λειτουργίας των γραμμών 2 και 3.
Όπως υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, η ανανέωση του Ηλεκτρικού θα υλοποιηθεί σε τρία επίπεδα: με την παράδοση πλήρως ανακαινισμένων συρμών που θα διαθέτουν κλιματισμό και υποδομές για άτομα με αναπηρία, με τον εκτεταμένο καθαρισμό των βαγονιών, καθώς και με αισθητικές παρεμβάσεις που θα ανανεώσουν συνολικά την εικόνα της Γραμμής 1.Όσον αφορά τον καθαρισμό, στο πλαίσιο της καμπάνιας «αντί-γκράφιτι», η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από τα τέλη Σεπτεμβρίου, τα συνεργεία καθαρισμού έχουν αναλάβει την απομάκρυνση και τον καθαρισμό των υπαρχόντων γκράφιτι από τους συρμούς. Παράλληλα, εφαρμόζονται μέτρα προστασίας τους από μελλοντικούς βανδαλισμούς, μέσω ειδικών υλικών που επιτρέπουν την ευκολότερη αφαίρεση οποιουδήποτε νέου γκράφιτι.
Ο καθαρισμός, μάλιστα, επεκτείνεται και στοεσωτερικό των συρμών, με στόχο οι χώροι να παραμένουν καθαροί και έτοιμοι για χρήση από τους επιβάτες. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται και σε σημεία όπως οι χάρτες των γραμμών του μετρό, ώστε να παραμένουν καθαροί και ευδιάκριτοι για το κοινό. Αξίζει να αναφερθεί, επίσης, ότι βρίσκεται σε εξέλιξη και το καινοτόμο έργο ενεργειακής αναβάθμισης του Ηλεκτρικού, το οποίο αφορά την αξιοποίηση της ενέργειας που παράγεται κατά την ηλεκτροπέδηση των συρμών. Η σχετική σύμβαση υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2024 με τη Siemens Mobility A.E. και περιλαμβάνει την ανακαίνιση των δύο υποσταθμών της γραμμής, στο Νέο Φάληρο και στο Ηράκλειο.
Το έργο αυτό θα επιτρέψει την αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα των τρένων, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική ενέργεια η οποία θα επανεισάγεται στο δίκτυο. Η εκτιμώμενη εξοικονόμηση ανέρχεται σε 4.500 MWh ετησίως, ποσοστό που αντιστοιχεί περίπου στο 12,5% της συνολικής κατανάλωσης της γραμμής «Πειραιάς – Κηφισιά». Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή τέτοιου συστήματος σε σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική για πιο πράσινες και βιώσιμες μετακινήσεις. Το έργο, με προϋπολογισμό 4,13 εκατομμύρια ευρώ, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2027, σύμφωνα με την αρχική ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ.
Ποια είναι η αντίδρασή σας;
Μου αρέσει
0
Μη Αγαπημένο
0
Αγάπη
0
Αστείο
0
Θυμωμένος
0
Λυπημένος
0
Ουάου
0