ATH.ENA GO: Νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες
                                Μια νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας εγκαινιάζει ο ΟΑΣΑ, με την καθιέρωση της άυλης κάρτας μετακίνησης ATH.ENA GO, που τίθεται σε λειτουργία από τις 15 Νοεμβρίου. Το νέο ψηφιακό σύστημα επιτρέπει στους επιβάτες να εκδίδουν, να φορτίζουν και να ακυρώνουν το εισιτήριό τους απευθείας από το κινητό τους, χωρίς φυσική κάρτα ή επίσκεψη σε εκδοτήριο. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, μιλώντας στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, περιέγραψε τη νέα εφαρμογή ως το «ψηφιακό πορτοφόλι» του επιβάτη, βασισμένο στο διεθνές πρότυπο Account-Based Ticketing (ABT), όπου κάθε χρήστης διαθέτει προσωπικό λογαριασμό και πλήρη έλεγχο των μετακινήσεών του.
Ο επιβάτης θα μπορεί να δημιουργεί το προφίλ του στην εφαρμογή ATH.ENA GO, να καταχωρεί τυχόν δικαιώματα έκπτωσης (φοιτητής, άνεργος, πολύτεκνος κ.ά.) και να αγοράζει προϊόντα μετακίνησης, από εισιτήρια 90 λεπτών έως ετήσιες κάρτες. Η βασική καινοτομία είναι ότι το αντίτιμο θα υπολογίζεται μετά την ολοκλήρωση της διαδρομής, όπως συμβαίνει με τις ανέπαφες τραπεζικές συναλλαγές — ένα σύστημα που στοχεύει στους συχνούς χρήστες των ΜΜΜ. Η εφαρμογή θα λειτουργεί και εκτός σύνδεσης για περιορισμένες διαδρομές, ενώ σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής της συσκευής, ο επιβάτης θα μπορεί να ακυρώνει την κάρτα του και να προστατεύει το υπόλοιπό του. Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα διαχείρισης πολλαπλών καρτών μέσα από έναν λογαριασμό – χρήσιμο εργαλείο για οικογένειες.
Ο κ. Σπηλιόπουλος διευκρίνισε ότι τα χάρτινα εισιτήρια δεν καταργούνται, ωστόσο η μείωση της χρήσης τους θα αποφέρει σημαντική εξοικονόμηση. «Εκδίδουμε περίπου 50 εκατομμύρια χάρτινα εισιτήρια ετησίως, με κόστος 10 λεπτά το καθένα. Αν καταργούνταν πλήρως, θα εξοικονομούσαμε 5 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στην αγορά 10 νέων λεωφορείων», τόνισε. Ο ΟΑΣΑ διαβεβαιώνει ότι τα δεδομένα των επιβατών θα είναι απολύτως κρυπτογραφημένα και θα αξιοποιούνται μόνο σε συγκεντρωτική μορφή, προκειμένου να βελτιώνονται τα δρομολόγια και οι συχνότητες.
Στο μέτωπο της πληροφόρησης, ο ΟΑΣΑ ετοιμάζει push notifications που θα ειδοποιούν τον χρήστη σε προκαθορισμένο χρόνο πριν την άφιξη του λεωφορείου ή του τραμ. Το εργαλείο βρίσκεται ήδη σε πιλοτική φάση και στόχος είναι να μειωθεί η αναμονή στις στάσεις. Παράλληλα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, εφαρμόζεται το λεγόμενο «πράσινο κύμα» για το τραμ. Ήδη η διαδρομή Σύνταγμα – Φάληρο μειώθηκε από 12 σε 9 λεπτά, αυξάνοντας τις επιβιβάσεις κατά 70%. «Αν μειωθεί κι άλλο, θα γίνει ακόμη πιο ελκυστικό και θα αποσυμφορήσει την κυκλοφορία», σημείωσε ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ.
Επόμενο βήμα αποτελεί η πλατφόρμα Mobility as a Service (MaaS), που θα επιτρέπει στον χρήστη να οργανώνει ολόκληρη τη μετακίνησή του – συνδυάζοντας λεωφορείο, μετρό, ταξί, ποδήλατο ή πατίνι – μέσα από την ίδια εφαρμογή. Ο ΟΑΣΑ χρησιμοποιεί ήδη τεχνητή νοημοσύνη για την πρόβλεψη κυκλοφορίας και την προσαρμογή των δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο. Στόχος είναι η μετάβαση από τη «στατική» λογική προγράμματος σε δυναμικό σχεδιασμό που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές ροές επιβατών.
Στον τομέα της πράσινης μετάβασης, ο ΟΑΣΑ διαθέτει σήμερα 950 νέα οχήματα (ηλεκτρικά και φυσικού αερίου) από τα συνολικά 1.200, ενώ 200 παλαιά τρόλεϊ αντικαθίστανται από IMC οχήματα, που φορτίζουν εν κινήσει. «Δεν καταργούνται τα τρόλεϊ, απλώς αναβαθμίζονται ενεργειακά», εξήγησε ο κ. Σπηλιόπουλος. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην προσβασιμότητα, καθώς παρότι τα οχήματα είναι πλήρως προσβάσιμα, πολλές στάσεις παραμένουν προβληματικές λόγω κακής υποδομής. Ο ΟΑΣΑ συνεργάζεται με τους δήμους για την τοποθέτηση προτύπων στάσεων και τη διαμόρφωση διαδρομών χωρίς εμπόδια για άτομα με κινητικές δυσκολίες.
Στο πλαίσιο των «έξυπνων πόλεων», ο ΟΑΣΑ σχεδιάζει «πράσινες ζώνες» στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά, όπου δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων, στα πρότυπα του Λονδίνου. Για την εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών θα χρησιμοποιηθούν 110 νέα midi λεωφορεία. Παράλληλα, μέσω του προγράμματος «Αριάδνη», 340 αστυνομικοί ενισχύουν τη συγκοινωνιακή αστυνόμευση, αυξάνοντας θεαματικά την επιβατική κίνηση σε περιοχές όπου παλαιότερα επικρατούσε φόβος και ανασφάλεια.
Ποια είναι η αντίδρασή σας;
        Μου αρέσει
        0
    
        Μη Αγαπημένο
        0
    
        Αγάπη
        0
    
        Αστείο
        0
    
        Θυμωμένος
        0
    
        Λυπημένος
        0
    
        Ουάου
        0