Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλείνει προσωρινά από τις 10 Νοεμβρίου

Νοέμβριος 5, 2025 - 17:30
 0
Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλείνει προσωρινά από τις 10 Νοεμβρίου

Από την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου και για έναν μήνα, διακόπτεται η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης προκειμένου να γίνει το δοκιμαστικό δρομολόγιο επέκτασης προς την Καλαμαριά. Εν όψει της προσωρινής διακοπής λειτουργίας του Μετρό, ο ΟΑΣΘ και η Τροχαία Θεσσαλονίκης συνεργάζονται στενά για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, μέσω της δημιουργίας της νέας λεωφορειακής γραμμής Μ1 και της ενίσχυσης τριών ακόμη γραμμών του οργανισμού με περισσότερα λεωφορεία και συχνότερα δρομολόγια. Εκτός από τη δημιουργία της Μ1, ο οργανισμός θα ενισχύσει με επιπλέον λεωφορεία τρεις γραμμές και συγκεκριμένα: τη γραμμή 3, που εκτελεί το δρομολόγιο ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, την 31, που εκτελεί το δρομολόγιο Βούλγαρη – ΚΤΕΛ, και την 39, που εκτελεί το δρομολόγιο Κηφισιά – Δικαστήρια. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, υπέδειξε ότι η προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν αναπόφευκτη.

Απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή, σημείωσε ότι η διακοπή πραγματοποιείται για να δοθεί στους πολίτες ένα σύστημα που πληροί όλες τις απαιτήσεις ασφαλείας, ωστόσο η καθυστέρηση ενδέχεται να προκαλέσει δυσκολίες στη μετακίνηση και να επηρεάσει την καθημερινότητα των επιβατών. Όπως υπογράμμισε, το Μετρό Θεσσαλονίκης διαφέρει ριζικά από το αντίστοιχο της Αθήνας, καθώς λειτουργεί πλήρως αυτόματα, χωρίς οδηγό. Επεσήμανε ότι για να λειτουργήσει με ασφάλεια και να ενσωματωθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά, όλα τα συστήματα πρέπει να είναι απόλυτα συμβατά. Αυτό συνεπάγεται ότι έξι διαφορετικές συμβάσεις πρέπει να συντονιστούν μεταξύ τους και τα 15 νέα τρένα που θα προστεθούν στο δίκτυο πρέπει να δοκιμαστούν τόσο στην υπάρχουσα όσο και στη νέα γραμμή, διανύοντας τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα το καθένα. Στην τοποθέτησή του, ο υφυπουργός τόνισε ότι η ασφάλεια των επιβατών είναι απόλυτη προτεραιότητα. Για το λόγο αυτό, μετά τις απαραίτητες δοκιμές, το δίκτυο θα πιστοποιηθεί ξανά από έναν διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό πιστοποίησης συστημάτων και διαδικασιών, ο οποίος, όπως ανέφερε, θα διασφαλίσει τόσο την ορθή εγκατάσταση και λειτουργία των τρένων όσο και την ακρίβεια των διαδικασιών.

Ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι το Μετρό έχει ήδη εκτελέσει πάνω από 1.780.000 συρμοχιλιόμετρα, εκ των οποίων πάνω από 1,5 εκατομμύριο ήταν σε κανονικές διαδρομές, δείχνοντας την αποτελεσματικότητα και τη συνεισφορά του στην καθημερινή ζωή της πόλης. Επιπλέον, υπενθύμισε ότι ανάλογες διαδικασίες ακολουθούνται σε άλλες πόλεις με αυτόματο μετρό, όπως η Κοπεγχάγη και το Μιλάνο, όπου επίσης χρειάστηκαν προσωρινές διακοπές λειτουργίας πριν την πλήρη μετάβαση στο νέο σύστημα. «Το Μετρό θα παραδοθεί μόνο όταν είναι απολύτως ασφαλές και πλήρως λειτουργικό για τους πολίτες», τόνισε ο υφυπουργός, προσθέτοντας ότι το έργο αναμένεται να τεθεί σε πλήρη εμπορική λειτουργία μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026, με μία ακόμη προσωρινή διακοπή για τις τελικές πιστοποιήσεις. Κλείνοντας, ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι το Μετρό έχει μεταμορφώσει την πόλη της Θεσσαλονίκης: «Παραδίδουμε στην πόλη ένα Μετρό για το οποίο αισθανόμαστε υπερήφανοι και θα συνεχίσουμε με την επέκτασή του στη βορειοδυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0