Θέσεις πάρκινγκ στην Αθήνα: Έως και 250 ευρώ το ενοίκιο

Οκτώβριος 16, 2025 - 12:10
 0
Θέσεις πάρκινγκ στην Αθήνα: Έως και 250 ευρώ το ενοίκιο

Η στάθμευση στην Αθήνα εξελίσσεται πλέον σε πραγματικό «πονοκέφαλο» για χιλιάδες οδηγούς, καθώς η εκρηκτική αύξηση των οχημάτων σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια οργανωμένων θέσεων έχει οδηγήσει σε πρωτοφανή άνοδο των τιμών — τόσο στην αγορά όσο και στην ενοικίαση. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΡΤ, οι τιμές ενοικίασης θέσεων στάθμευσης έχουν εκτοξευθεί κατά 154% την τελευταία πενταετία, ενώ η αγορά θέσεων ακολουθεί αντίστοιχη τροχιά, καθιστώντας ακόμη και την απλή εξασφάλιση ενός ιδιωτικού χώρου στάθμευσης είδος πολυτελείας. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρούνται σε πυκνοκατοικημένες και εμπορικές περιοχές —όπως το Παγκράτι, το Κολωνάκι, τα Εξάρχεια και το κέντρο— όπου το ενοίκιο για μία θέση μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 250 ευρώ τον μήνα. Σε ορισμένα υπόγεια πάρκινγκ, οι τιμές αγοράς έχουν υπερβεί τα επίπεδα μικρών αποθηκών ή γκαρσονιέρων, γεγονός που αποτυπώνει την ασφυξία που επικρατεί στην αγορά.

Η έλλειψη προσφοράς είναι προφανής. Οι νέες οικοδομές σπάνια διαθέτουν επαρκείς θέσεις στάθμευσης, ενώ οι παλαιότερες πολυκατοικίες δεν προβλέπουν καμία. Παράλληλα, οι δημοτικές παρεμβάσεις στους δρόμους, οι πεζοδρομήσεις και οι νέες ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης περιορίζουν ακόμη περισσότερο τους διαθέσιμους χώρους. Η κατάσταση έχει οδηγήσει πολλούς κατοίκους να στραφούν σε μακροχρόνιες ενοικιάσεις ή ακόμη και σε αγορά θέσεων σε υπόγεια γκαράζ, κάτι που επιβαρύνει σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Αντίστοιχα, επιχειρήσεις και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο κέντρο δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν χώρους για τα οχήματα των εργαζομένων τους ή των πελατών τους. Παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες για νέα έργα στάθμευσης και σύγχρονα «έξυπνα» πάρκινγκ, η πραγματικότητα δείχνει ότι οι ρυθμοί παραμένουν βραδείς. Το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών, αν και ενισχύεται, δεν καλύπτει ακόμη επαρκώς τις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων, ενώ η προώθηση εναλλακτικών μέσων όπως ποδήλατα, σκούτερ ή car sharing δεν έχει φτάσει σε σημείο μαζικής υιοθέτησης. Η ανάγκη για μια συντονισμένη αστική πολιτική στάθμευσης είναι πλέον επιτακτική. Οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι απαιτείται συνδυασμός μέτρων — από την αξιοποίηση ανεκμετάλλευτων χώρων και τη δημιουργία δημοτικών γκαράζ, έως την παροχή κινήτρων για τη χρήση ΜΜΜ και πράσινων μετακινήσεων.

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0