Κάμερες ΑΙ: Το σύστημα κατέγραψε πάνω από 2.500 παραβάσεις σε 4 ημέρες

Δεκ 22, 2025 - 14:50
 0
Κάμερες ΑΙ: Το σύστημα κατέγραψε πάνω από 2.500 παραβάσεις σε 4 ημέρες

Εντυπωσιακά είναι τα πρώτα στοιχεία από την πιλοτική λειτουργία των καμερών τροχαίας με τεχνητή νοημοσύνη στην Αττική, καθώς μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες καταγράφηκαν περισσότερες από 2.500 σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το σύστημα τέθηκε σε εφαρμογή από την Τρίτη έως και την Παρασκευή, αποτυπώνοντας εκτεταμένη παραβατική συμπεριφορά σε κομβικούς οδικούς άξονες.

Στη Λεωφόρο Συγγρού, η κάμερα κατέγραψε πάνω από 1.000 περιπτώσεις χρήσης κινητού τηλεφώνου και μη χρήσης ζώνης ασφαλείας, ενώ στον ίδιο άξονα εντοπίστηκαν περίπου 800 παραβάσεις υπέρβασης ταχύτητας σε τμήμα με ανώτατο όριο τα 90 χιλιόμετρα την ώρα. Παράλληλα, σοβαρές παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη καταγράφηκαν στη Λεωφόρο Μεσογείων – Χαλανδρίου με 480 περιστατικά, καθώς και στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης – Τήνου με 285 παραβάσεις.

Κάμερες τροχαίας

Πιλοτική εγκατάσταση σε οκτώ επικίνδυνα σημεία

Η πιλοτική εγκατάσταση των καμερών τροχαίας ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα σε οκτώ σημεία αυξημένης επικινδυνότητας στην Αττική, έπειτα από σχετική υπόδειξη της Ελληνικής Αστυνομίας. Πρόκειται για τις πρώτες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης που τοποθετούνται σε δρόμους της Αττικής και εντάσσονται στον συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το επόμενο διάστημα, οι κάμερες αυτές αναμένεται να διασυνδεθούν με το υφιστάμενο πληροφοριακό σύστημα της Τροχαίας, ώστε να ενσωματωθούν πλήρως στον μηχανισμό ελέγχου και διαχείρισης των παραβάσεων.

Το κυβερνητικό μήνυμα για την οδική ασφάλεια

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε «Με τη μεταρρύθμιση για την οδική ασφάλεια επιλέγουμε συνειδητά να περάσουμε από τα λόγια στην πράξη. Πρόκειται για μια από τις προτεραιότητες της Κυβέρνησης του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και μια πολιτική απόφαση με ξεκάθαρο κοινωνικό πρόσημο: να μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα και να σώσουμε ανθρώπινες ζωές. Ξεκινήσαμε ήδη πιλοτικά με την εγκατάσταση καμερών σε οκτώ σημεία υψηλής επικινδυνότητας στην Αττική, οι οποίες καταγράφουν κρίσιμες και αποδεδειγμένα επικίνδυνες παραβάσεις, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η χρήση κινητού, η μη χρήση ζώνης και κράνους. Οι κάμερες είναι εμφανείς, λειτουργούν με σαφείς κανόνες και στόχο έχουν να αποτρέψουν την παράβαση. Αυτή η πρώτη παρέμβαση συνδέεται οργανικά με το επόμενο μεγάλο βήμα της μεταρρύθμισης: τη δημιουργία του “Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων”. Ένα σύστημα που θα ενοποιεί, θα διασταυρώνει και θα διαχειρίζεται ψηφιακά τις παραβάσεις, γρήγορα και με διαφάνεια, τερματίζοντας τις καθυστερήσεις και τον κατακερματισμό του παρελθόντος. Δεν υιοθετούμε μια λογική τιμωρίας. Αντιθέτως, μαζί με τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, επενδύουμε στην πρόληψη και στην αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς. Θέλουμε οι πολίτες να γνωρίζουν ότι οι κανόνες ισχύουν για όλους και εφαρμόζονται με δίκαιο και σύγχρονο τρόπο»

Το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής Παραβάσεων

Κομβικό στοιχείο της μεταρρύθμισης αποτελεί η δημιουργία του Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (Ε.Η.Σ.), το οποίο θα ενοποιεί δεδομένα από κάμερες και φορητές συσκευές ελέγχου. Το σύστημα θα επιτρέπει την αυτοματοποιημένη, γρήγορη και διαφανή διαχείριση των παραβάσεων, βάζοντας τέλος στις καθυστερήσεις του παρελθόντος. Η πλήρης λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος αναμένεται έως το Πάσχα, με όλες τις κάμερες να «κουμπώνουν» ψηφιακά σε αυτό.

Κάμερες τροχαίας

Πώς θα ενημερώνονται οι πολίτες

Τα δεδομένα που θα συλλέγονται θα περιλαμβάνουν εικόνες, βίντεο και χρονικά μεταδεδομένα, τα οποία θα διαβιβάζονται με κρυπτογραφημένο τρόπο, ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι πολίτες θα ενημερώνονται για τις παραβάσεις τους μέσω της ψηφιακής θυρίδας στο gov.gr ή με ηλεκτρονικά μηνύματα και θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικών ενστάσεων.

Δίκτυο 2.500 καμερών σε όλη τη χώρα

Το συνολικό σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση 2.500 καμερών, εκ των οποίων οι 2.000 θα τοποθετηθούν σε σταθερά σημεία υψηλής επικινδυνότητας, ενώ 500 θα εγκατασταθούν σε λεωφορεία δημόσιων συγκοινωνιών για την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων. Παράλληλα, η Περιφέρεια Αττικής θα προσθέσει 388 κάμερες, οι οποίες θα ενσωματωθούν στο ίδιο σύστημα, μαζί με εκείνες της Αττικής Οδού.

Τεχνητή νοημοσύνη και ψηφιακές κυρώσεις

Η προηγμένη τεχνολογία αναγνώρισης πινακίδων με τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέπει την ταχύτερη κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και την άμεση ταυτοποίηση των οχημάτων. Παράλληλα, η ψηφιακή αφαίρεση άδειας οδήγησης θα πραγματοποιείται άμεσα μετά την καταγραφή σοβαρών παραβάσεων, ενισχύοντας την αίσθηση ασφάλειας στους δρόμους.

Οφέλη για πολίτες και Αρχές

Το νέο σύστημα αναμένεται να μειώσει τη γραφειοκρατία, να βελτιώσει τη διαφάνεια και να ενισχύσει την εισπραξιμότητα των προστίμων, η οποία σήμερα παραμένει κάτω από 10% τον πρώτο χρόνο. Παράλληλα, θα αποσυμφορήσει τις αστυνομικές αρχές, επιτρέποντάς τους να εστιάσουν περισσότερο στην πρόληψη και την αστυνόμευση. Μέσω ανωνυμοποιημένων ανοικτών δεδομένων, φορείς, ερευνητές και η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα έχουν πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες για τον σχεδιασμό πολιτικών οδικής ασφάλειας, με τελικό στόχο την αλλαγή της οδηγικής κουλτούρας στην κοινωνία.

Διαβάστε επίσης:

 

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0