Μετρό Αθήνας: Προτεραιότητα η Γλυφάδα και οι νέες επεκτάσεις

Δεκ 16, 2025 - 11:50
 0
Μετρό Αθήνας: Προτεραιότητα η Γλυφάδα και οι νέες επεκτάσεις

Η ανάπλαση στο Ελληνικό φέρνει στο προσκήνιο τις νέες επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα, με βασικό στόχο να συνδεθεί το δίκτυο με τον αναπτυσσόμενο αστικό πόλο στα νότια προάστια. Το μεγαλύτερο στοίχημα βρίσκεται στην επέκταση προς Γλυφάδα, ενώ παράλληλα προχωρούν τα έργα της Γραμμής 4 και η διαγωνιστική διαδικασία για τη Γραμμή 2 προς Ίλιον. Οι νέες επεκτάσεις αναμένεται να αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας, βελτιώνοντας τη διασύνδεση των περιοχών και μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης για χιλιάδες πολίτες.

Μετρό Αθήνας

Επέκταση προς Γλυφάδα με δύο κλάδους

Η επέκταση προς Γλυφάδα προβλέπει δύο διακλαδώσεις:
• έναν κλάδο προς Άνω Γλυφάδα
• έναν δεύτερο προς το κέντρο της Γλυφάδας, μέσω της περιοχής του Ελληνικού

Με αυτό τον τρόπο, η γραμμή αποκτά για πρώτη φορά δύο κλάδους, αλλάζοντας τον συγκοινωνιακό χάρτη των νοτίων προαστίων.

Γραμμή 4: πρόοδος των μετροπόντικων

Τα έργα της Γραμμής 4 προχωρούν γρήγορα, με τους δύο μετροπόντικες να ανοίγουν σήραγγες και να κατασκευάζουν το βασικό υπόγειο δίκτυο. Ο μετροπόντικας «Νίκη» ξεκίνησε από το Άλσος Βεΐκου και έχει περάσει τον σταθμό Ελικώνος, πλησιάζοντας προς Κυψέλη, έχοντας ολοκληρώσει περίπου 2,6 χλμ σήραγγας. Μετά την Κυψέλη θα συνεχίσει προς Δικαστήρια και στη συνέχεια προς Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία και Κολωνάκι, με στόχο ολοκλήρωσης έως τα τέλη του 2026.

Ο δεύτερος μετροπόντικας, «Αθηνά», ξεκίνησε από το φρέαρ Κατεχάκη, έχει περάσει την Καισαριανή και κατευθύνεται προς τον σταθμό Ευαγγελισμός, έχοντας ανοίξει περίπου 4,5 χλμ σήραγγας. Η ολοκλήρωση της πορείας του προβλέπεται στις αρχές του 2026. Για λόγους χρόνου, οι μετροπόντικες περνούν από θέσεις μελλοντικών σταθμών πριν ολοκληρωθούν οι κύριες εκσκαφές, πρακτική που θα συνεχιστεί.

Προκλήσεις και καθυστερήσεις

Σε ορισμένα σημεία, η κατασκευή αντιμετωπίζει τεχνικές και διαδικαστικές δυσκολίες, όπως:
• αρχαιολογικές εργασίες (π.χ. Πανεπιστημιούπολη)
• τεχνικά ζητήματα υποδομών (π.χ. αγωγός ΕΥΔΑΠ)
• εκκρεμότητες ή ενστάσεις σε περιοχές όπως ο Ευαγγελισμός

Η ολοκλήρωση των έργων της Γραμμής 4 προβλέπεται για τα τέλη του 2029, εφόσον δεν προκύψουν απρόβλεπτα κατασκευαστικά προβλήματα.

Μετρό Αθήνας

Γραμμή 2 προς Ίλιον: 4 χλμ και 3 νέοι σταθμοί

Στα δυτικά προάστια, η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον έχει μήκος περίπου 4 χλμ και περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς:
• Παλατιανή
• Ίλιον
• Άγιος Νικόλαος

Το έργο βρίσκεται σε διαγωνιστική φάση, με την εκτιμώμενη έναρξη κατασκευής το 2027 και συμβατικό χρόνο παράδοσης 5 ετών.

Σημαντικές υποστηρικτικές παρεμβάσεις

Το πακέτο έργων περιλαμβάνει επίσης:
• Επέκταση και εκσυγχρονισμό αμαξοστασίου στον Ελαιώνα
• Αναβάθμιση και αντικατάσταση Η/Μ συστημάτων για τις Γραμμές 2 και 3
• Ενίσχυση του ψηφιακού συστήματος μετάδοσης δεδομένων σε σταθμούς και υποδομές χωρίς διακοπή λειτουργίας

Νέοι σταθμοί στο Ίλιον

• Παλατιανή: διασταύρωση Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου, με εισόδους και στις δύο πλευρές
• Ίλιον: διασταύρωση Θηβών και Ελαιών, με δυνατότητα σύνδεσης με μελλοντική επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη
• Άγιος Νικόλαος: κάτω από την ομώνυμη οδό και κοντά σε χώρους πρασίνου

Προβλέπεται επίσης χώρος μετεπιβίβασης κοντά στην Παλατιανή, με υπόγειο πάρκινγκ και δυνατότητα λειτουργίας ως κόμβος λεωφορείων.

Μέλλον Γραμμής 4: Μαρούσι, Εθνική Οδός και δυτικές επεκτάσεις

Η Γραμμή 4 θα επεκταθεί και προς δύο μεγάλες κατευθύνσεις:
• Βόρεια προς Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση και κοντά στην Εθνική Οδό
• Δυτικά προς Νέα Ιωνία, Νέα Φιλαδέλφεια και Πετρούπολη

Επιπλέον, μελετώνται και άλλες συνδέσεις για καλύτερη δικτύωση μεγάλων πόλων πολιτισμού και μετακίνησης, ωστόσο οι περισσότερες επεκτάσεις απαιτούν ωρίμανση μελετών και εξασφάλιση χρηματοδότησης.

Μετρό Αθήνας

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0