Τέμπη, βίντεο: Ντοκουμέντο από την εμπορική αμαξοστοιχία λίγα λεπτά πριν από τη σύγκρουση
Τέμπη: Το υλικό δεν είναι από τις κάμερες ασφαλείας του ΟΣΕ - Η Hellenic Train ισχυρίζεται πάλι ότι δεν μετέφερε εύφλεκτα υλικά
Η υπόθεση των Τεμπών εξακολουθεί να προκαλεί σοβαρά ερωτήματα. Οι οικογένειες των θυμάτων ζητούν πλήρη διαλεύκανση σχετικά με το φορτίο που μετέφερε, ενώ η Hellenic Train επιμένει από την πρώτη στιγμή ότι δεν υπήρχαν εύφλεκτα υλικά στο τρένο. Ωστόσο, ένα νέο βίντεο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας φέρνει νέα δεδομένα στην έρευνα. Το βίντεο, το οποίο προβλήθηκε στα δελτία ειδήσεων του Alpha και του ΣΚΑΪ, καταγράφει την εμπορική αμαξοστοιχία στις 22:55 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, στη Λεπτοκαρυά, δηλαδή μόλις 26 λεπτά πριν από τη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη στις 23:21. Η καταγραφή προέρχεται από κάμερα ασφαλείας ενός μίνι μάρκετ και όχι από κάμερες του ΟΣΕ, όπως διευκρινίστηκε στα ρεπορτάζ των καναλιών. Το συγκεκριμένο βίντεο είναι το μοναδικό που έχει καταγράψει την εμπορική αμαξοστοιχία κατά τη διάρκεια της διαδρομής της και έχει τεθεί στη διάθεση των Αρχών για διερεύνηση.
Σύμφωνα με πραγματογνώμονες που έχουν αναλάβει την ανάλυση του βίντεο, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι σε ένα από τα ανοιχτά βαγόνια της αμαξοστοιχίας υπάρχει δεξαμενή, η οποία πιθανόν περιείχε εύφλεκτη ουσία. Η συγκεκριμένη πληροφορία ενισχύει τις ανησυχίες σχετικά με το φορτίο του τρένου και την πιθανότητα ότι η έκρηξη και η φωτιά που ακολούθησαν τη σύγκρουση προκλήθηκαν από επικίνδυνα υλικά.
Ανησυχίες για το αν θα καταφέρουν να ανακτήσουν το υλικό
Την ίδια στιγμή, προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα για την καθυστερημένη ανάλυση του υλικού από τις κάμερες ασφαλείας του ΟΣΕ. Οι σκληροί δίσκοι των καμερών που βρίσκονται στους εννέα σταθμούς της διαδρομής δόθηκαν προς εξέταση μόλις τον Νοέμβριο του 2024, δηλαδή 21 μήνες μετά την τραγωδία. Οι ερευνητές εκφράζουν έντονες ανησυχίες για το αν θα καταφέρουν να ανακτήσουν το υλικό, καθώς οι σκληροί δίσκοι των συστημάτων ασφαλείας επαναγράφονται ανά 14 ημέρες.
Η διαδρομή της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχε ξεκινήσει από τη Βόρεια Μακεδονία και είχε ως τελικό προορισμό έναν εμπορευματικό σταθμό στην Αττική. Η Hellenic Train είχε διαβεβαιώσει από την πρώτη στιγμή ότι το φορτίο της αμαξοστοιχίας αποτελούνταν αποκλειστικά από λαμαρίνες, οι οποίες μεταφέρονταν προς τη Θεσσαλονίκη και από εκεί θα διανέμονταν τμηματικά στον νόμιμο παραλήπτη. Ωστόσο, η ύπαρξη δεξαμενής σε ένα από τα βαγόνια θέτει υπό αμφισβήτηση αυτή τη διαβεβαίωση και ενισχύει τις υποψίες ότι το φορτίο ενδέχεται να περιείχε και άλλα υλικά, τα οποία δεν είχαν δηλωθεί επίσημα.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συνέντευξή του στον Alpha, αναφέρθηκε στις πιθανές ευθύνες της Hellenic Train. Τόνισε ότι η δήλωσή του, λίγες εβδομάδες μετά την τραγωδία, πως η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε τίποτα ύποπτο, βασίστηκε στις διαβεβαιώσεις της Hellenic Train, του ΟΣΕ και της Πυροσβεστικής. Παραδέχτηκε, ωστόσο, ότι με τα δεδομένα που έχουν προκύψει σήμερα, δεν θα έκανε την ίδια δήλωση. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η Hellenic Train θα πρέπει να λογοδοτήσει τόσο ποινικά όσο και πολιτικά, εάν αποδειχθεί ότι υπήρξαν ανακριβείς πληροφορίες για το φορτίο της αμαξοστοιχίας.
Η υπόθεση εξακολουθεί να γεννά πολλά ερωτήματα. Γιατί η Hellenic Train επέμενε ότι το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν περιείχε επικίνδυνα υλικά; Γιατί οι κάμερες του ΟΣΕ δεν παραδόθηκαν άμεσα για ανάλυση, αλλά χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν δύο χρόνια; Αν επιβεβαιωθεί η ύπαρξη εύφλεκτων υλικών στο τρένο, ποιος φέρει την ευθύνη για την απόκρυψη αυτής της πληροφορίας; Οι οικογένειες των θυμάτων συνεχίζουν να ζητούν απαντήσεις και δικαιοσύνη, καθώς τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως φαίνεται να ανατρέπουν τις αρχικές διαβεβαιώσεις και να ενισχύουν τις αμφιβολίες γύρω από τις πραγματικές συνθήκες της τραγωδίας των Τεμπών.