Μπλόκο σε 1,2 εκατομμύρια παλιά αυτοκίνητα
Η απαγόρευση εισόδου στα σύγχρονα αστικά κέντρα αναμένεται να δημιουργήσει αλαλούμ, επηρεάζοντας εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συμβατικής τεχνολογίας.
Εάν όλα πάνε βάσει του σχεδίου που έχει εκπονήσει το Δημοτικό Συμβούλιο της Μαδρίτης, τα οχήματα χωρίς την ειδική περιβαλλοντική σήμανση του Υπουργείου της Ισπανίας, είτε είναι κάτοικοι της πόλης είτε όχι, δεν θα μπορούν να εισέλθουν στην πρωτεύουσα από την 1η Ιανουαρίου. Τα τελευταία χρόνια οι αρχές της Μαδρίτης έχουν προχωρήσει στην δημιουργία σχεδίου που περιλαμβάνεται στο διάταγμα για τη βιώσιμη κινητικότητα στην ισπανικής πρωτεύουσα. Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε ότι τα πιο ρυπογόνα οχήματα που κυκλοφορούν στη Μαδρίτη έχουν τεθεί υπό πολιορκία. Πρώτα ξεκίνησαν με τις Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών στο κέντρο της πόλης και γύρω από την Plaza Eliptica, και μετά ακολούθησαν οι γύρω περιφερειακοί δρόμοι.
Ωστόσο, τα σχέδια του Δημοτικού Συμβουλίου στοχεύουν να πάνε αυτούς τους περιορισμούς ένα βήμα παραπέρα και αυτό είναι κάτι για το οποίο οι κάτοικοι της Μαδρίτης δεν χαίρονται ιδιαίτερα. Το πρώτο από τα μέτρα που έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο της Μαδρίτης ισχύει από την 1η Ιανουαρίου του 2022 και, παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία καθυστέρησε να το εφαρμόσει, επιβλήθηκαν μικρά μορατόριουμ, αλλά όχι στην πλήρη του εφαρμογή. Προς το παρόν δεν υπάρχει επιβεβαίωση ότι το νέο μέτρο που θα τεθεί οριστικά σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου.
Η νέα διάταξη για την Αειφόρο Κινητικότητα της Μαδρίτης αναφέρει ότι από την 1η Ιανουαρίου, κανένα όχημα χωρίς περιβαλλοντική ετικέτα από το Υπουργείο δεν θα μπορεί να έχει πρόσβαση στους δρόμους της πρωτεύουσας. Αυτό θα επηρεάσει πλήρως τους κατοίκους της Μαδρίτης και όσοι έχουν ταξινομημένα τα οχήματά τους σε αυτή. Μέχρι τώρα, ο περιορισμός ίσχυε για τους οδηγούς που δεν είναι κάτοικοι της Μαδρίτης, αλλά σύντομα θα περιλαμβάνει και αυτούς. Σύμφωνα με στοιχεία που αναλύθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση Αυτοκινητιστών, αυτό το μέτρο θα επηρεάσει το ένα τρίτο των κατοίκων της πρωτεύουσας της Ισπανίας και δύο στα τρία οχήματα του στόλου οχημάτων της πόλης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ένωσης, θα επηρεάσει περίπου 1,2 εκατομμύρια οχήματα, τα οποία δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν ή ακόμη και να παραμείνουν σταθμευμένα στους δρόμους της Μαδρίτης.
Παράλληλα, η Ένωση προειδοποιεί για το οικονομικό χάος που θα μπορούσε να δημιουργηθεί στα ταμεία του Δήμου Μαδρίτης. Εάν εφαρμοστεί αυτό το μέτρο, το Δημοτικό Συμβούλιο της Μαδρίτης θα χάσει εισόδημα περίπου 32 εκατομμυρίων ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι «δεν μπορούν να επιβληθούν φόροι σε οχήματα που δεν επιτρέπεται να κυκλοφορήσουν στη Μαδρίτη, ακόμη και αν παραμένουν εγγεγραμμένοι στο Τμήμα Τροχαίας». Για αυτό τον λόγο, η Ευρωπαϊκή Ένωση Αυτοκινητιστών ζητά μορατόριουμ τουλάχιστον 2 ετών, φορολογική απαλλαγή για οχήματα ταξινομημένα στη Μαδρίτη που δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα.