Μειωμένες τιμές σούπερ μάρκετ: Η νέα πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης

Οκτώβριος 15, 2025 - 09:30
 0
Μειωμένες τιμές σούπερ μάρκετ: Η νέα πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης

Μια ευρεία πρωτοβουλία για την ανακούφιση των καταναλωτών τίθεται από σήμερα σε ισχύ, καθώς το Υπουργείο Ανάπτυξης έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα με περισσότερους από 2.000 κωδικούς προϊόντων που θα πωλούνται στα σούπερ μάρκετ με μειωμένες τιμές. Οι εκπτώσεις αφορούν 1.074 είδη τροφίμων και 1.106 προϊόντα άλλων κατηγοριών, με την ισχύ των νέων τιμοκαταλόγων να διαρκεί μέχρι και το τέλος του έτους, δηλαδή έως τις 31 Δεκεμβρίου. Η συμφωνία που επιτεύχθηκε ανάμεσα στο Υπουργείο και τις μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου καλύπτει το σύνολο του οργανωμένου εμπορίου, χωρίς ωστόσο να περιλαμβάνει όλους τους προμηθευτές, γεγονός που αφήνει – σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές – ανοικτό το ενδεχόμενο παράτασης ή περαιτέρω διεύρυνσης του μέτρου μέσα στο 2026.

Μετά τη συνάντησή του με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολο Πεταλά, ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση «δίνει συνεχή μάχη για τη σταθερότητα των τιμών, μέσα σε ένα δύσκολο διεθνές περιβάλλον που πιέζει την καθημερινότητα των πολιτών». «Στοχεύουμε σε έναν υγιή ανταγωνισμό και ασκούμε κάθε νόμιμη πίεση στην αγορά για να μειώσει το μεσοσταθμικό της κέρδος προς όφελος της κοινωνίας και ιδιαίτερα των πιο ευάλωτων νοικοκυριών. Η σημερινή μεσοσταθμική μείωση κατά 8% σε πάνω από 2.000 βασικά προϊόντα είναι μια ουσιαστική ανάσα για τους καταναλωτές», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός επανέλαβε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει την προσπάθεια ενίσχυσης των ελεγκτικών μηχανισμών, προαναγγέλλοντας την έναρξη διαβούλευσης για τη δημιουργία νέας Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς. Η νέα Αρχή, όπως τόνισε, θα διαθέτει σύγχρονα εργαλεία ελέγχου και ένα ενιαίο, κωδικοποιημένο νομικό πλαίσιο που θα ενισχύσει τη διαφάνεια και τη λογοδοσία στην αγορά. «Πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση που καλούμε όλα τα κόμματα και την κοινωνία να στηρίξουν», συμπλήρωσε ο κ. Θεοδωρικάκος.

Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, τόνισε πως το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων «ανταποκρίνεται στο κάλεσμα της Πολιτείας για τη στήριξη των νοικοκυριών και ιδιαίτερα των ευάλωτων ομάδων». Όπως ανέφερε, οι μεγάλες αλυσίδες, σε συνεργασία με θεσμικούς φορείς και προμηθευτές, προχώρησαν σε στοχευμένες μειώσεις τιμών, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα. «Παρά τις προκλήσεις που φέρνουν η πληθωριστική και η ενεργειακή κρίση, αλλά και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην παγκόσμια επάρκεια τροφίμων, συνεχίζουμε τη συνεργασία μας με το Υπουργείο Ανάπτυξης για να προσφέρουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας στις καλύτερες δυνατές τιμές», υπογράμμισε. Η νέα λίστα των προϊόντων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι διαθέσιμη στο Υπουργείο Ανάπτυξης και περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες ειδών πρώτης ανάγκης – από βασικά τρόφιμα και είδη καθαρισμού έως προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Το μέτρο στοχεύει όχι μόνο στην ανακούφιση των πολιτών αλλά και στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης ανάμεσα στην αγορά και τους καταναλωτές, μέσα από μια πιο διαφανή και υπεύθυνη λειτουργία του εμπορίου.

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0