Θέματα λειτουργίας των σχολίων βάζουν οι δάσκαλοι – Ακολουθούν κινητοποιήσεις
Λειτουργία Σχολείων_ Συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024»Η νέα σχολική χρονιά, παρά τη μαγική εικόνα που επιχειρεί να παρουσιάσει η κυβέρνηση, ξεκίνησε με πολλά προβλήματα στις σχολικές μονάδες.Μέσα στο καλοκαίρι με παραγγελίες στις κατά τόπους Δ/νσεις Εκπ/σης και στόχο περικοπές στις επικείμενες προσλήψεις εκπαιδευτικών, συγχωνεύθηκαν πανελλαδικά 1.600 τμήματα με βάση και τις δηλώσεις της ίδια της υφυπουργού Παιδείας. Αποτέλεσμα είναι υπερμεγέθη τμήματα, με 23,24,25 μαθητές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, καταργώντας παιδαγωγικές και διδακτικές προϋποθέσεις, όπως τα 15 παιδιά σε Ν/γείο και 20 για Δημοτικό, τις οποίες χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα έθετε διεκδικώντας ποιοτικότερους όρους εκπαίδευσης για τα παιδιά αλλά και συνθήκες εργασίας για εκπ/κούς.Και στην Ξάνθη είχαμε αντίστοιχες περιπτώσεις όπου προς εξοικονόμηση εκπ/κών και με καθαρά λογιστικά κριτήρια καταργήθηκαν τμήματα στα 1ο Ειδικό Σχολείο, 4ο, 5ο, 6ο, 9ο Ν/γεία, στο 1ο Μ/κό Κιμμερίων, στο Μ/κό Μύκης. Έτσι ο σχεδιασμός για σχολεία και τάξεις μεγάλου μεγέθους υλοποιείται βήμα βήμα σύμφωνα με την έκθεση Πισσαρίδη που αποτελεί τον ιδεολογικό πλοηγό της κυβερνητική πολιτικής.Στις σχολικές μονάδες υπάρχουν μια σειρά κενά από την αρχή της χρονιάς(κυρίως εκπαιδευτικοί παράλληλη στήριξης, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων,δάσκαλοι για τα τμήματα υποδοχής που διαχρονικά δε στελεχώνονται με τηνέναρξη της χρονιάς, αλλά και ΕΒΠ και ΕΕΠ για την ειδική αγωγή) .Τα σχολεία λειτουργούν στην Ξάνθη σε κατάσταση οικονομικής ασφυξίας αφού με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών στους δήμους με κάτω από 100 σχολικές μονάδες από πέρσι, ακόμα δεν έχει βρεθεί τρόπος για τη λειψή έτσι και αλλιώς χρηματοδότησή τους. Ενώ μεσολάβησε σχεδόν ένας χρόνος από την ανακοίνωση της κατάργησης των σχολικών επιτροπών δεν διαμορφώθηκε πλαίσιο λειτουργίας με αποτέλεσμα τα σχολεία να πετιούνται κυριολεκτικά και μεταφορικά στη θάλασσα της οικονομικής ασφυξίας και να καλούνται να επιπλεύσουν. Στην ουσία το δίλημμα που θα αντιμετωπίσει το κάθε σχολείο είναι ή η υπολειτουργία ή η χρέωση των εξόδων του σχολείου στους γονείς-χορηγούς -ευεργέτες όπως με μεγάλη σπουδή προλείανε ο Ν. 4823/21,άρθρα 98 και 99, και η γενικότερη φιλοσοφία που τον διαπερνά για αυτονομία διοικητική και οικονομική των σχολείων. Ακόμα και η εξαγγελία του Υπουργείου Εσωτερικών για το ποσό των 500 ευρώ που θα δίνονταν στον διευθυντή του κάθε σχολείου, ακόμα αναζητείται.Για τα χρόνια στεγαστικά προβλήματα των 9ου – 18ου ΔΣ, των δημοτικών καιτου νηπιαγωγείου του Δροσερού, του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, του ΔΣτου Πολυσίτου, των κοντέινερ της 2χρονης προσχολικής αγωγής δεν έχειδρομολογηθεί ουσιαστικά κάποια λύση.Σε αυτές τις συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί με μέσο μισθό χίλια ευρώ (δίχως 13ο και 14ο) μετά τις τραγικές περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων της περιόδου του πρώτου μνημονίου το 2012, που διατήρησαν όλες οι κυβερνήσεις, και του «κλεψίματος» του ΜΚ 2016-2017, οι νεοδιόριστοι, δε, με 776 ευρώ πρώτο μισθό, με αναπληρωτές να περιφέρονται κάθε χρόνο ανά την Ελλάδα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, με την ακρίβεια και το κόστος στέγασης να απομυζά έτι περαιτέρω το μισθό μας, παλεύουμε να μορφώσουμε και να διαπαιδαγωγήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, χωρίς την παραμικρή ουσιαστική στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα αντί η κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και η τοπική και περιφερειακή διοίκηση να δώσουν λύσεις στα οξύτατα προβλήματα της εκπαίδευσης, μέσα στο κατακαλόκαιρο το Υπουργείο προσπάθησε να χτυπήσει το δικαίωμά μας στην απεργία με λαγούς κάποιες διευθύνσεις εκπαίδευσης.Διεκδικούμε:Άμεση δημιουργία νέων τμημάτων σε όσα σχολεία υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα,αποσυμφορώντας τα υπερμεγέθη τμήματα.Άμεση κάλυψη όλων των πραγματικών κενών.Ουσιαστική δρομολόγηση λύσεων στα οξυμένα στεγαστικά προβλήματα των σχολείων.Χρηματοδότηση τώρα των σχολικών μονάδων για να μπορέσουν να λειτουργήσουν.Για τη διεκδίκηση λύσεων για όλα τα παραπάνω από κοινού με τα άλλα εκπαιδευτικά σωματεία και γονείς πραγματοποιούμε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024 στην κεντρική πλατεία Ξάνθης, στις 7:00 μμ.
Η νέα σχολική χρονιά, παρά τη μαγική εικόνα που επιχειρεί να παρουσιάσει η κυβέρνηση, ξεκίνησε με πολλά προβλήματα στις σχολικές μονάδες.
- Στις σχολικές μονάδες υπάρχουν μια σειρά κενά από την αρχή της χρονιάς
- (κυρίως εκπαιδευτικοί παράλληλη στήριξης, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων,
- δάσκαλοι για τα τμήματα υποδοχής που διαχρονικά δε στελεχώνονται με την
- έναρξη της χρονιάς, αλλά και ΕΒΠ και ΕΕΠ για την ειδική αγωγή) .
- Για τα χρόνια στεγαστικά προβλήματα των 9ου – 18ου ΔΣ, των δημοτικών και
- του νηπιαγωγείου του Δροσερού, του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, του ΔΣ
- του Πολυσίτου, των κοντέινερ της 2χρονης προσχολικής αγωγής δεν έχει
- δρομολογηθεί ουσιαστικά κάποια λύση.
Διεκδικούμε:
- Άμεση δημιουργία νέων τμημάτων σε όσα σχολεία υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα,
- αποσυμφορώντας τα υπερμεγέθη τμήματα.
- Άμεση κάλυψη όλων των πραγματικών κενών.
- Ουσιαστική δρομολόγηση λύσεων στα οξυμένα στεγαστικά προβλήματα των σχολείων.
- Χρηματοδότηση τώρα των σχολικών μονάδων για να μπορέσουν να λειτουργήσουν.
Για τη διεκδίκηση λύσεων για όλα τα παραπάνω από κοινού με τα άλλα εκπαιδευτικά σωματεία και γονείς πραγματοποιούμε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024 στην κεντρική πλατεία Ξάνθης, στις 7:00 μμ.