Xριστουγεννιάτικες αγορές: Έρευνα αποκαλύπτει πόσα χρήματα θα ξοδέψουν οι Έλληνες στις γιορτές

Xριστουγεννιάτικες αγορές: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές στις χριστουγεννιάτικες αγορές

Δεκ 23, 2024 - 13:00
 0  11
Xριστουγεννιάτικες αγορές: Έρευνα αποκαλύπτει πόσα χρήματα θα ξοδέψουν οι Έλληνες στις γιορτές

Οι καταναλωτές προσαρμόζουν τις συνήθειές τους για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του αυξημένου κόστους ζωής, δίνοντας έμφαση στην εξοικονόμηση και τη στρατηγική διαχείριση πόρων, σύμφωνα με τα όσα σημειώνει έρευνα της Klarna, της υπηρεσίας πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, για τις χριστουγεννιάτικες αγορές των Ελλήνων καταναλωτών. Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (50,8%) αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα, ενώ το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη και το 32,5% θα αγοράσει μόνο αν υπάρχει σημαντική προσφορά. Συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα. Για να αποφύγει την σπατάλη τροφίμων, το 25,6% των ερωτηθέντων δήλωσε πως σχεδιάζει να οργανώσει καλύτερα το μενού των γιορτών.

Προϋπολογισμός και χριστουγεννιάτικες αγορές

Η πλειονότητα των καταναλωτών φαίνεται να διατηρεί έναν συγκρατημένο προϋπολογισμό για τα χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος. Συγκεκριμένα:

1. Το 7,8% σκοπεύει να ξοδέψει από 1€ έως 50€ και το 18,7% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51€ και 100€.

2. Το μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 37%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101€ έως 250€, ενώ το 20,2% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251€ έως 500€.

3. Ένα 10,3% στοχεύει σε δαπάνες από 501€ έως 1.000€, ενώ το 3% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα ξοδέψει από 1001€ έως 2.000€.

4. Οι άνδρες φαίνεται να ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά για χριστουγεννιάτικα δώρα, με το 25% να επιλέγει το εύρος 251-500€ (έναντι 15% των γυναικών) και 12% το εύρος 501-1000€ (έναντι 8% των γυναικών).

5. Από την άλλη, οι γυναίκες φαίνεται να διαθέτουν μικρότερο budget, με το 25% να περιορίζεται στα 51-100€ (έναντι 13% των ανδρών).

«Έξυπνες» πρακτικές για εορταστικές αγορές

Οι τεχνολογικές λύσεις για την αναζήτηση ιδεών και πιο οικονομικών προϊόντων αυξάνονται, όπως και οι λύσεις πληρωμών, με περισσότερο από το 27% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι έχει ήδη χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες λύσεις “Buy Now, Pay Later” όπως η μέθοδος πληρωμής σε τρεις άτοκες δόσεις της Klarna.

Οι καταναλωτές υιοθετούν διάφορες έξυπνες πρακτικές για να εξοικονομήσουν χρήματα και να μεγιστοποιήσουν την αξία των εορταστικών αγορών τους. Οι πιο συχνοί τρόποι είναι:

1. Αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων (56,6%)

2. Εργαλεία σύγκρισης τιμών (40,8%)

3. Προγράμματα ανταμοιβής (36,2%)

4. Προγράμματα επιστροφής χρημάτων (30%)

5. Κουπόνια (27,9%)

Οικονομικός προγραμματισμός και χριστουγεννιάτικες αγορές

  • Το 56,6% των καταναλωτών κάνει ενδελεχή έρευνα και προγραμματίζει εκ των προτέρων τις αγορές του, ενώ το 30% στοχεύει στην αποτελεσματικότητα, ξοδεύοντας όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο.
  • Το 19,7% αγοράζει την τελευταία στιγμή, αλλά με σαφή εικόνα του τι θέλει, ενώ το 13,9% δηλώνει ότι καθυστερεί λόγω των πολλών επιλογών. Ένα 11% ζητά λίστες ευχών από την οικογένεια και τους φίλους για να διευκολύνει τη διαδικασία.

Online vs Offline shopping

Η πλειονότητα των καταναλωτών (50,2%) αναζητά και ολοκληρώνει τις αγορές της online, επιβεβαιώνοντας την προτίμησή της για τις ψηφιακές αγορές.

Ένα 28,4% ακολουθεί μια υβριδική προσέγγιση, καθώς αναζητά προϊόντα online αλλά τα αγοράζει σε φυσικά καταστήματα.

Τέλος, το 18,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές, πραγματοποιώντας εξ ολοκλήρου τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποιείται και τα Χριστούγεννα

Η τεχνολογία δεν αφορά πλέον μόνο τα προϊόντα που προσφέρονται ως δώρα, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) μεταμορφώνει και τη διαδικασία αγορών. Το 33,1% των καταναλωτών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί AI για τις χριστουγεννιάτικες αγορές. Οι κύριες χρήσεις της περιλαμβάνουν:

1. Σύγκριση τιμών (67%)

2. Αναζήτηση ευκαιριών και εκπτώσεων (57%)

3. Εξοικονόμηση χρόνου (51%)

4. Εύρεση φθηνότερων επιλογών (52%)

5. Εξοικονόμηση χρημάτων (46%)

«Σε μια περίοδο που οι οικονομικές προκλήσεις επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες, η έρευνα της Klarna για την εορταστική περίοδο αναδεικνύει την ανάγκη για καλύτερο οικονομικό σχεδιασμό, παρακολούθηση των εξόδων και έξυπνες καταναλωτικές αποφάσεις. Αυτά τα Χριστούγεννα, η Klarna βοηθά τους Έλληνες καταναλωτές να ψωνίσουν έξυπνα και με σιγουριά, προσφέροντας ευέλικτες λύσεις πληρωμών και σύγχρονα εργαλεία εξοικονόμησης», δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής Klarna Ελλάδας.

Πηγή: OT