Στεφάν Σεζουρνέ: Το μέλλον του αυτοκινήτου στην Ευρώπη είναι ηλεκτρικό
Σε ένα ταξίδι στη Στουτγάρδη, το ιστορικό προπύργιο της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γηραιάς Ηπείρου, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για τη βιομηχανική στρατηγική του μπλοκ, Στεφάν Σεζουρνέ, αντιμέτωπος με έναν τομέα σε αναταραχή, ο οποίος αντιπροσωπεύει τουλάχιστον 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και το 7% του ΑΕΠ της ΕΕ, περιέγραψε τις γενικές γραμμές ενός σχεδίου διάσωσης ... Περισσότερα www.ertnews.gr
Σε ένα ταξίδι στη Στουτγάρδη, το ιστορικό προπύργιο της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γηραιάς Ηπείρου, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για τη βιομηχανική στρατηγική του μπλοκ, Στεφάν Σεζουρνέ, αντιμέτωπος με έναν τομέα σε αναταραχή, ο οποίος αντιπροσωπεύει τουλάχιστον 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και το 7% του ΑΕΠ της ΕΕ, περιέγραψε τις γενικές γραμμές ενός σχεδίου διάσωσης της τελευταίας στιγμής.
«Ονειρεύομαι μια βιομηχανία που θα κάνει περήφανους τους Ευρωπαίους και που θα είναι και πάλι εξαγωγική δύναμη», είπε σε κοινό επαγγελματιών στη Γερμανία.
Η κατηγορία των plug-in υβριδικών σημείωσε πτώση 8,8% τον Νοέμβριο στο Βέλγιο (-61,4%), την Ιταλία (-31,4%) και τη Γαλλία (-19,6%). Το μόνο φωτεινό σημείο σε αυτή τη ζοφερή εικόνα είναι τα plug-in υβριδικά, τα οποία αυξήθηκαν κατά 18,5% και πλέον αντιπροσωπεύουν το 33,2% της αγοράς, ξεπερνώντας ακόμη και τις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τρίτο συνεχόμενο μήνα.
Ο κινεζικός ανταγωνισμός, που θεωρείται αθέμιτος, χτυπά την πόρτα της ευρωπαϊκής αγοράς με τα ηλεκτρικά οχήματα με χαμηλές τιμές, κρατικά επιδοτούμενα και ανάγκασε την ΕΕ να απαντήσει αυξάνοντας τους δασμούς.
Το μήνυμα του Στεφάν Σεζουρνέ αντικατοπτρίζει τη θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: δεν τίθεται θέμα εμμονής στον θερμικό κινητήρα όταν η Κίνα μόλις πέρασε ένα συμβολικό ορόσημο με περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από τα θερμικά το 2024.
Ωστόσο η Ευρώπη εξαρτάται από την Κίνα για το 80% των σπάνιων μετάλλων, τα οποία είναι απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών. «Δεν μπορώ να δεχτώ ότι μπορεί να βρεθούμε ανίκανοι να προμηθεύσουμε τα εργοστάσιά μας μπαταριών λόγω διπλωματικών εντάσεων», λέει ο Stéphane Séjourné. Μια λύση; Διαφοροποίηση των προμηθειών μέσω συνεργασιών με τη Χιλή, την Αργεντινή, την Αυστραλία και –ένα πιο ευαίσθητο θέμα– την επαναλειτουργία ορυχείων στην Ευρώπη με την επιτάχυνση της έκδοσης αδειών γεώτρησης. Η αντίσταση των κατοίκων κοντά σε αυτά τα ορυχεία δεν θα είναι μικρή» επεσήμανε ο Γάλλος αξιωματούχος.
Μετάφραση: Μικαέλα Λαμπρινίδου
Πηγή: g4media.ro
www.ertnews.gr