Social Media στην Ελλάδα: “Χαζεύουν άσκοπα” οι 2 στους 3 χρήστες ηλικίας 18 έως 64 ετών

Αυξάνεται η “άσκοπη” χρήση των social media στην Ελλάδα, αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα. Πόσοι έχουν TikTok και ChatGPT.Είναι κοινή ομολογία ότι την τελευταία δεκαπενταετία το διαδίκτυο έχει αλλάξει εντελώς τη ζωή μας, καθώς νέα έρευνα αποκάλυψε πως οι Έλληνες βρίσκονται καθημερινά πάνω από 4 ώρες στα social media, όπως το TikTok, χωρίς καν να το συνειδητοποιούν.Σχεδόν οι 2 στους 3 (63%) ηλικίας 18-64 ετών παραδέχονται ότι “χαζεύουν άσκοπα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης”, ποσοστό που ανεβαίνει στο 69% στις γυναίκες (έναντι 56% στους άνδρες) και στο 66% για τις ηλικίες 25-34.Δεύτερη ηλικιακή ομάδα στην “άσκοπη χρήση” είναι αυτή των 18-24 ετών με ποσοστό 65% και ακολουθούν οι 35-44 ετών που φτάνουν στο 64%. Μάλιστα αποδείχθηκε πως περνούν κατά μέσο όρο online στο κινητό τους πάνω από τρεισήμισι ώρες. Πρόκειται σχεδόν για το 50% του συνολικού χρόνου που περνάμε ούτως ή άλλως συνδεδεμένοι στο ίντερνετ.Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της τελευταίας έκδοσης του Focus on Tech Life, της συνεχούς έρευνας από το 1995 της Focus Bari αναφορικά με το πώς χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και τις εφαρμογές του οι Έλληνες καταναλωτές, είναι πως εδώ και τρία χρόνια τα ποσοστά αυτά παρουσιάζουν σημαντική άνοδο από χρόνο σε χρόνο.Σε άλλα συμπεράσματα αποδείχθηκε επίσης, ότι:* Σχεδόν όλοι οι Έλληνες (96%) είναι χρήστες internet, ενώ το 79% στην ηλικία 65 – 74 χρόνων σερφάρει καθημερινά, και μάλιστα από το κινητό.* Η κατοχή smartphone έχει φτάσει το 95% στην Ελλάδα.* Η χρήση των social networks αποτελεί τον πρώτο λόγο σύνδεσης στο internet.* 7 στους 10 Έλληνες έχουν κάνει τουλάχιστον μια αγορά online μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, και η τάση για ηλεκτρονικές αγορές σημειώνεται ανοδική.Ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο δείχνει πως το 92% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο του για να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο και μόλις το 5% απάντησε ότι δεν έχει smartphone, ενώ στο ποσοστό χρήσης του κινητού τηλεφώνου για “σερφάρισμα” προηγείται η Θεσσαλονίκη, έναντι της Αττικής.Διαδίκτυο: “Σαρώνει”στις μεγαλύτερες ηλικίεςΈνα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι η άνοδος στη διείσδυση του Διαδικτύου στις μεγαλύτερες ηλικίες και κυρίως σε αυτή των 65 – 74 ετών.Αναλυτικά, τα ποσοστά διείσδυσης του διαδικτύου είναι:* στο 100% στις ηλικίες 18-44 ετών* στο 99% στην ομάδα 45-54 ετών* στο 95% και στις ηλικίες 55-64 ετών.Και ακόμη πιο ενδιαφέρον ότι το 84% των Ελλήνων ηλικίας 65 – 74 ετών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο και μάλιστα το 79% υποστηρίζει ότι είναι καθημερινός χρήστης του Internet!Ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) προτιμούν οι ΈλληνεςΟλοένα και μεγαλύτερη διείσδυση στον ελληνικό πληθυσμό έχουν τα νεότερα social media, με τη δημοτικότητα του TikTok να αυξάνεται διαρκώς, ενώ ο αριθμός των ενεργών λογαριασμών Ελλήνων χρηστών σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέρχεται στα 7,4 εκατομμύρια.Σύμφωνα, μάλιστα με την προηγούμενη μελέτη αυτού του είδους της Focus Bari, το β’ εξάμηνο του 2023 αποδείχθηκε πως λογαριασμό στο Facebook έχει το 78% των πολιτών, με τα ποσοστά να αυξάνονται όσο μεγαλώνουν οι ηλικίες, καθώς οι νεότερες γενιές προτιμούν άλλα μέσα.Στο Instagram έχει λογαριασμό το 68% των Ελλήνων χρηστών, ποσοστό που φτάνει στο 83% στην ηλικιακή κατηγορία 16 – 24 ετών και μειώνεται όσο “ανεβαίνουν” οι ηλικίες.Στο TikTok έχει πρόσβαση το 40% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου, ενώ η διείσδυσή του είναι πολύ μεγάλη. Είναι χαρακτηριστικό πως το β’ εξάμηνο του 2020 λογαριασμό είχε μόλις το 16% των Ελλήνων.Να σημειωθεί πως οι γυναίκες είναι περισσότερο “οπαδοί” του TikTok καθώς το ποσοστό με προφίλ στο συγκεκριμένο μέσο φτάνει στο 44% έναντι 36% στους άνδρες.Σε κάθε περίπτωση, το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης θεωρείται πως είναι το YouTube με τον αριθμό των εκεί λογαριασμών να φτάνει τα 7,4 εκατ, κάτι που σημαίνει ότι όλοι οι Έλληνες χρήστες έχουν δει κάποιο video στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Κάτι που μοιάζει αρκετά πιθανό.Ανεβαίνει η χρήση και των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνηςΣε ότι αφορά το “καυτό” θέμα της τεχνητής νοημοσύνης, στην τελευταία έρευνα αποδεικνύεται πως λίγο παραπάνω από τους μισούς ερωτώμενους (55%) υποστηρίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι απλά το επόμενο βήμα στην εξέλιξη, ενώ σχεδόν 7 στους 10 (69%) δηλώνουν ότι πρέπει να προσέξουμε ώστε η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης να μην ξεφύγει από τον έλεγχό μας.Την εφαρμογή ChatGPT φαίνεται να ακολουθούν μάλιστα σε ποσοστό 25% και οι Έλληνες, οι οποίοι έχουν σπεύσει να συνδεθούν με τις υπηρεσίες του generative AI και τη διάσημη πλέον υπηρεσία της OpenAI.Επιπλέον, το 28% απάντησε ότι το χρησιμοποιούν φίλοι και γνωστοί του, ενώ το 22% δηλώνει ότι το έχει ακούσει αλλά δεν γνωρίζει τι ακριβώς είναι και μόλις το 25% απάντησε ότι δεν το γνωρίζει καθόλου.Η υψηλή δημοτικότητα του ChatGPT αποτελεί ένα ακόμη δείγμα της σημασίας που έχουν αποκτήσει οι ψηφιακές τεχνολογίες και ειδικά το Διαδίκτυο στην καθημερινότητα των πολιτών στην Ελλάδα.Iatropedia.gr

Ιούν 26, 2024 - 15:00
 0  6
Social Media στην Ελλάδα: “Χαζεύουν άσκοπα” οι 2 στους 3 χρήστες ηλικίας 18 έως 64 ετών


Αυξάνεται η “άσκοπη” χρήση των social media στην Ελλάδα, αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα. Πόσοι έχουν TikTok και ChatGPT.

Είναι κοινή ομολογία ότι την τελευταία δεκαπενταετία το διαδίκτυο έχει αλλάξει εντελώς τη ζωή μας, καθώς νέα έρευνα αποκάλυψε πως οι Έλληνες βρίσκονται καθημερινά πάνω από 4 ώρες στα social media, όπως το TikTok, χωρίς καν να το συνειδητοποιούν.

Σχεδόν οι 2 στους 3 (63%) ηλικίας 18-64 ετών παραδέχονται ότι “χαζεύουν άσκοπα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης”, ποσοστό που ανεβαίνει στο 69% στις γυναίκες (έναντι 56% στους άνδρες) και στο 66% για τις ηλικίες 25-34.

Δεύτερη ηλικιακή ομάδα στην “άσκοπη χρήση” είναι αυτή των 18-24 ετών με ποσοστό 65% και ακολουθούν οι 35-44 ετών που φτάνουν στο 64%. Μάλιστα αποδείχθηκε πως περνούν κατά μέσο όρο online στο κινητό τους πάνω από τρεισήμισι ώρες. Πρόκειται σχεδόν για το 50% του συνολικού χρόνου που περνάμε ούτως ή άλλως συνδεδεμένοι στο ίντερνετ.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της τελευταίας έκδοσης του Focus on Tech Life, της συνεχούς έρευνας από το 1995 της Focus Bari αναφορικά με το πώς χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και τις εφαρμογές του οι Έλληνες καταναλωτές, είναι πως εδώ και τρία χρόνια τα ποσοστά αυτά παρουσιάζουν σημαντική άνοδο από χρόνο σε χρόνο.

Σε άλλα συμπεράσματα αποδείχθηκε επίσης, ότι:

* Σχεδόν όλοι οι Έλληνες (96%) είναι χρήστες internet, ενώ το 79% στην ηλικία 65 – 74 χρόνων σερφάρει καθημερινά, και μάλιστα από το κινητό.

* Η κατοχή smartphone έχει φτάσει το 95% στην Ελλάδα.

* Η χρήση των social networks αποτελεί τον πρώτο λόγο σύνδεσης στο internet.

* 7 στους 10 Έλληνες έχουν κάνει τουλάχιστον μια αγορά online μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, και η τάση για ηλεκτρονικές αγορές σημειώνεται ανοδική.

Ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο δείχνει πως το 92% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο του για να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο και μόλις το 5% απάντησε ότι δεν έχει smartphone, ενώ στο ποσοστό χρήσης του κινητού τηλεφώνου για “σερφάρισμα” προηγείται η Θεσσαλονίκη, έναντι της Αττικής.

  • Διαδίκτυο: “Σαρώνει”
  • στις μεγαλύτερες ηλικίες

Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι η άνοδος στη διείσδυση του Διαδικτύου στις μεγαλύτερες ηλικίες και κυρίως σε αυτή των 65 – 74 ετών.

Αναλυτικά, τα ποσοστά διείσδυσης του διαδικτύου είναι:

  • * στο 100% στις ηλικίες 18-44 ετών
  • * στο 99% στην ομάδα 45-54 ετών
  • * στο 95% και στις ηλικίες 55-64 ετών.

Και ακόμη πιο ενδιαφέρον ότι το 84% των Ελλήνων ηλικίας 65 – 74 ετών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο και μάλιστα το 79% υποστηρίζει ότι είναι καθημερινός χρήστης του Internet!

Ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) προτιμούν οι Έλληνες

Ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση στον ελληνικό πληθυσμό έχουν τα νεότερα social media, με τη δημοτικότητα του TikTok να αυξάνεται διαρκώς, ενώ ο αριθμός των ενεργών λογαριασμών Ελλήνων χρηστών σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέρχεται στα 7,4 εκατομμύρια.

Σύμφωνα, μάλιστα με την προηγούμενη μελέτη αυτού του είδους της Focus Bari, το β’ εξάμηνο του 2023 αποδείχθηκε πως λογαριασμό στο Facebook έχει το 78% των πολιτών, με τα ποσοστά να αυξάνονται όσο μεγαλώνουν οι ηλικίες, καθώς οι νεότερες γενιές προτιμούν άλλα μέσα.

Στο Instagram έχει λογαριασμό το 68% των Ελλήνων χρηστών, ποσοστό που φτάνει στο 83% στην ηλικιακή κατηγορία 16 – 24 ετών και μειώνεται όσο “ανεβαίνουν” οι ηλικίες.

Στο TikTok έχει πρόσβαση το 40% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου, ενώ η διείσδυσή του είναι πολύ μεγάλη. Είναι χαρακτηριστικό πως το β’ εξάμηνο του 2020 λογαριασμό είχε μόλις το 16% των Ελλήνων.

Να σημειωθεί πως οι γυναίκες είναι περισσότερο “οπαδοί” του TikTok καθώς το ποσοστό με προφίλ στο συγκεκριμένο μέσο φτάνει στο 44% έναντι 36% στους άνδρες.

Σε κάθε περίπτωση, το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης θεωρείται πως είναι το YouTube με τον αριθμό των εκεί λογαριασμών να φτάνει τα 7,4 εκατ, κάτι που σημαίνει ότι όλοι οι Έλληνες χρήστες έχουν δει κάποιο video στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Κάτι που μοιάζει αρκετά πιθανό.

Ανεβαίνει η χρήση και των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης

Σε ότι αφορά το “καυτό” θέμα της τεχνητής νοημοσύνης, στην τελευταία έρευνα αποδεικνύεται πως λίγο παραπάνω από τους μισούς ερωτώμενους (55%) υποστηρίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι απλά το επόμενο βήμα στην εξέλιξη, ενώ σχεδόν 7 στους 10 (69%) δηλώνουν ότι πρέπει να προσέξουμε ώστε η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης να μην ξεφύγει από τον έλεγχό μας.

Την εφαρμογή ChatGPT φαίνεται να ακολουθούν μάλιστα σε ποσοστό 25% και οι Έλληνες, οι οποίοι έχουν σπεύσει να συνδεθούν με τις υπηρεσίες του generative AI και τη διάσημη πλέον υπηρεσία της OpenAI.

Επιπλέον, το 28% απάντησε ότι το χρησιμοποιούν φίλοι και γνωστοί του, ενώ το 22% δηλώνει ότι το έχει ακούσει αλλά δεν γνωρίζει τι ακριβώς είναι και μόλις το 25% απάντησε ότι δεν το γνωρίζει καθόλου.

Η υψηλή δημοτικότητα του ChatGPT αποτελεί ένα ακόμη δείγμα της σημασίας που έχουν αποκτήσει οι ψηφιακές τεχνολογίες και ειδικά το Διαδίκτυο στην καθημερινότητα των πολιτών στην Ελλάδα.

Iatropedia.gr