Ηλεκτρονικά ραντεβού στο ΕΣΥ: Ένα ψηφιακό άλμα

Οκτώβριος 6, 2025 - 15:10
 0
Ηλεκτρονικά ραντεβού στο ΕΣΥ: Ένα ψηφιακό άλμα

Η ψηφιακή εποχή της δημόσιας υγείας στην Ελλάδα είναι πλέον πραγματικότητα. Μέσα σε μόλις πέντε ημέρες, περισσότεροι από 200.000 πολίτες έκλεισαν ηλεκτρονικά ραντεβού με γιατρούς του Εθνικού Συστήματος Υγείας, σηματοδοτώντας τη νέα εποχή λειτουργίας του ΕΣΥ — πιο προσβάσιμη, διαφανή και αποτελεσματική. Στη σημερινή συνέντευξη Τύπου στο Υπουργείο Υγείας, παρουσιάστηκαν τα πρώτα στοιχεία από την εφαρμογή και τα ψηφιακά εργαλεία που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο ο πολίτης επικοινωνεί με το σύστημα υγείας. Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης έκανε λόγο για «μια πραγματική τομή» στην καθημερινότητα των πολιτών, αποκαλύπτοντας πως οι ενεργοί χρήστες της εφαρμογής αυξήθηκαν σε 1,6 εκατομμύρια, από μόλις 200.000 πριν από τέσσερις μήνες. «Καλύψαμε ένα υπαρκτό κενό», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως ήδη 15.000 πολίτες έχουν αξιολογήσει ηλεκτρονικά τις υπηρεσίες του ΕΣΥ. Από την 1η Οκτωβρίου, η δυνατότητα ηλεκτρονικού προγραμματισμού επεκτάθηκε σε 127 νοσοκομεία της χώρας, με το σύστημα να περιλαμβάνει 12.600 γιατρούς από 40 ειδικότητες. Η σχετική εγκύκλιος υποχρεώνει κάθε γιατρό να διαθέτει τουλάχιστον 12 ραντεβού την εβδομάδα, προσθέτοντας 7 εκατομμύρια ραντεβού ετησίως στο ΕΣΥ. Παράλληλα, η τηλεφωνική γραμμή 1566 λειτουργεί πλέον με δυνατότητα επανάκλησης, ώστε να αποφεύγεται η πολύωρη αναμονή. «Ναι, το ελληνικό Δημόσιο παίρνει πίσω τηλέφωνο – και είναι πραγματικότητα», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης, σημειώνοντας ότι ως το 2026 το υπουργείο θα έχει πλήρη εικόνα της λειτουργίας κάθε νοσοκομείου.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός και στην πρωτοβουλία για τη δωρεά οργάνων, τονίζοντας πως πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες έχουν ήδη λάβει email για να δηλώσουν ηλεκτρονικά τη βούλησή τους να γίνουν δότες. «Ακόμη κι αν σωθεί μία ζωή παραπάνω, αυτή η ζωή έχει αξία», είπε, αναγνωρίζοντας τη συμβολή του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων και της ΗΔΙΚΑ στη δημιουργία μιας απολύτως ασφαλούς πλατφόρμας, που σέβεται τα προσωπικά δεδομένα. Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου επισήμανε ότι οι «μικρές, χαμηλού κόστους παρεμβάσεις» είναι αυτές που αλλάζουν ουσιαστικά την καθημερινότητα του πολίτη. Αναφέρθηκε στα ηλεκτρονικά ραντεβού και στο σύστημα αξιολόγησης νοσοκομείων, που –όπως είπε– ενισχύουν τη διαφάνεια και οικοδομούν μια νέα σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο κράτος και τον πολίτη.

Η διοικήτρια της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα, σημείωσε ότι η Ελλάδα έχει πλέον ωριμάσει τεχνολογικά, αφήνοντας πίσω την εποχή των δοκιμών. «Έχουμε τις υποδομές, έχουμε την εμπειρία. Πλέον παρέχουμε ποιοτικές και έγκυρες υπηρεσίες στους πολίτες», ανέφερε, επισημαίνοντας πως τα συστήματα της ΗΔΙΚΑ δίνουν στο υπουργείο τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τους πολίτες για ποικίλα θέματα, από τη συνταγογράφηση έως τα εμβόλια. Η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη υπογράμμισε ότι «πολλά σημαντικά έργα προχωρούν αθόρυβα». Ανέφερε μεταξύ άλλων το SMS ενημέρωσης για ιατρικές εξετάσεις, τη γραμμή 1566, αλλά και τη δυνατότητα ελέγχου εμβολιασμών. Παράλληλα, ενημέρωσε ότι ο εμβολιασμός κατά της γρίπης έχει ξεκινήσει ήδη από την Παρασκευή – χωρίς συνταγή για τα απλά εμβόλια και με συνταγογράφηση μόνο για τα ενισχυμένα σκευάσματα των άνω των 60 ετών. Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους τόνισε πως κάθε νέο ραντεβού σημαίνει ταχύτερη εξυπηρέτηση για έναν πολίτη, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αξιολόγησης των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς. «Δείχνουμε ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας που δεν φοβάται να μετρηθεί και να αξιολογηθεί. Θέλουμε τους πολίτες συμμέτοχους στη βελτίωση του ΕΣΥ», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0