Γερμανία: Οικονομία στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι αλλά όχι και στα δώρα
Η ύφεση στην οικονομία της Γερμανίας έχει πλέον άμεσο αντίκτυπο και στην συμπεριφορά των καταναλωτών
Να περιορίσουν τα χριστουγεννιάτικα έξοδα σκοπεύουν φέτος οι Γερμανοί, με οικονομία στις εξόδους για φαγητό, αλλά ακόμη και στα τρόφιμα για το σπίτι. Σταθερός ωστόσο παραμένει ο προϋπολογισμός για τα δώρα, με τις συνήθειες όμως να αλλάζουν, στην κατεύθυνση των έγκαιρων αγορών και της αξιοποίησης προσφορών. Απαισιόδοξος εμφανίζεται ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ύφεση στην οικονομία της Γερμανίας έχει πλέον άμεσο αντίκτυπο και στην συμπεριφορά των καταναλωτών. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου YouGov, η οποία δημοσιεύεται από το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων dpa, ένας στους δύο σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε σχέση με το 2023 για το εορταστικό δείπνο στο σπίτι. Το 30% από αυτούς αξιοποιεί προσφορές των καταστημάτων ή ψωνίζει από φθηνότερα σούπερ μάρκετ και επιλέγει προϊόντα της δικής τους ετικέτας. Επιπλέον, το 16% δηλώνει ότι θα παραλείψει φέτος τα ορεκτικά, ενώ το 14% ότι θα επιλέξει φέτος κοτόπουλο αντί για την παραδοσιακή χήνα και το 11% ότι δεν θα προτιμήσει βιολογικά προϊόντα για λόγους οικονομίας.
Το Ινστιτούτο Έρευνας Καταναλωτών GfK αναφέρει ότι και σε δική του έρευνα είναι εμφανής η τάση για αποταμίευση. Στο τέλος του 2023 αυτή η τάση αφορούσε το 5,3%, αλλά τώρα έχει υπερδιπλασιαστεί στο 11,9%. Και στη δημοσκόπηση του GfK το 61% δηλώνει ότι θέλει κατά την περίοδο των Χριστουγέννων να καταναλώσει λιγότερα χρήματα για φαγητό και να εξοικονομήσει χρήματα π.χ. επιλέγοντας φθηνότερο κρασί. Επιπλέον, οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι δεν θα έχουν φέτος χριστουγεννιάτικο δέντρο. Όπως εξηγεί η ερευνήτρια του GfK ‘Αννα Τράουτμαν, τα άτομα με χαμηλό εισόδημα είναι εκείνα που υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να μην αγοράσουν χριστουγεννιάτικο δέντρο.