Έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες στα λιμάνια της Θάσου;

Μάρ 6, 2025 - 20:57
 0  0
Έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες στα λιμάνια της Θάσου;

ΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΘΑΣΟΥ; 

Πέρσι τον Αύγουστο του 2024, η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων αποτύπωσε την τραγική κατάσταση των λιμενικών υποδομών της χώρας, με χάρτες και φωτογραφίες.

Ουσιαστικά πρότεινε βελτιώσεις σε συνολικά 102 λιμάνια σε νησιά αλλά και την ηπειρωτική Ελλάδα ζητά με την Έκθεση Λιμένων 2024 η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ).

Στην έκθεση που συνοδεύεται από χάρτες και φωτογραφίες που έχουν τραβήξει πλοίαρχοι όλων των ναυτιλιακών εταιρειών καταγράφονται οι «εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις» που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τα λιμάνια αυτά.

Αν και στην επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό η ΠΕΠΕΝ επισημαίνει ότι έχουν γίνει προσπάθειες βελτίωσης των λιμανιών μέσω της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εντούτοις οι Έλληνες πλοίαρχοι σημειώνουν ότι «η γενική εικόνα απαιτεί να δοθούν λύσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν».

Η ΠΕΠΕΝ στις πάνω από 100 σελίδες της έκθεσής της καταγράφει προβλήματα που ξεκινούν από αλλαγή λαμπτήρων σε φάρους και σηματοδότες και φτάνουν έως την κατασκευή νέων προβλητών ή βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης τους.

 

Τι αναφέρει για τα λιμάνια Καβάλας και Θάσου

Μεταξύ των λιμανιών που συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση με τα προβλήματα και τις ελλείψεις είναι και κάποια από τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα της Θάσου, της Καβάλας, της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας και της Σαμοθράκης.

Τι ζητάνε για τα λιμάνια Θάσου και Καβάλας;

 

ΘΑΣΟΣ –Λιμένας:

  • Αλλαγή-τοποθέτηση νέων δέστρων στις ήδη κατεστραμμένες. Στη θέση Νο 6 δεν υπάρχουν καθόλου.
  • Επισκευή στις ράμπες φορτοεκφόρτωσης ειδικά στην Νο 1 διότι προεξέχουν από το τσιμέντο οι κάθετοι σιδερένιοι δοκοί ενίσχυσης του τσιμέντου με αποτέλεσμα να δημιουργεί ζημιές στους καταπέλτες των πλοίων. Στις θέσεις Νο 5 και Νο 6 του προβλήτα χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί καθίζηση.
  • Κατασκευή κυματοθραύστη για προστασία από ΒΑ ανέμους. Καθιστά επικίνδυνη την προσέγγιση των πλοίων και την ασφαλή αγκυροβόλια αυτών όταν η ένταση ξεπερνάει τα 5 μποφόρ.
  • Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

 

ΘΑΣΟΣ –Πρίνος:

  • Χρήζει άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης σε αρκετά σημεία των θέσεων πρόσδεσης / προσέγγισης – άκρως επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση των φορτωμένων πλοίων εκτός της Νο.2 θέσης.
  • Αντικατάσταση παλαιών και φθαρμένων μπιντών πρόσδεσης ειδικά στις προβλήτες Νο2 και Νο 3.
  • Αποκατάσταση φθαρμένου σκυροδέματος στο σύνολο του προβλήτα για την ασφαλή επιβίβαση επιβατών και πληρωμάτων.
  • Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

 

ΚΑΒΑΛΑ:

  • Φανοί εισόδου κεντρικού λιμένα χαμηλή φωτοβολία.
  • Έλλειψη μπιντών για την ασφαλή πρόσδεση καταπέλτη των πλοίων στις θέσεις Νο 3 και Νο 4.
  • Έλλειψη φωτισμού στις θέσεις Νο 3 και Νο 4.
  • Η αποβίβαση επιβατών στις νυκτερινές αφίξεις γίνεται με δυσκολία.

 

ΚΑΒΑΛΑ –Κεραμωτή:

  • Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
  • Εκβάθυνση λιμενολεκάνης κατά μήκος του προβλήτα διότι είναι επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεσης των πλοίων.
  • Τοποθέτηση w.c. εντός επιβατικού λιμένα.
  • Νέες θέσεις αγκυροβολίας πλοίων μετά το πέρας δρομολογίων. Τα πλοία αναγκάζονται να διανύσουν αποστάσεις έως και 18 μιλίων στο λιμένα ελευθέρων για την ασφαλή πρόσδεση που αυτό επιφέρει περισσότερες ώρες εργασίας των ναυτικών.
  • Να γνωστοποιηθεί η μελέτη κατασκευής νέου επιβατηγού λιμένα εκτός του οικισμού Κεραμωτής.

Ποια είναι η αντίδρασή σας;

Μου αρέσει Μου αρέσει 0
Μη Αγαπημένο Μη Αγαπημένο 0
Αγάπη Αγάπη 0
Αστείο Αστείο 0
Θυμωμένος Θυμωμένος 0
Λυπημένος Λυπημένος 0
Ουάου Ουάου 0