Δρόμος Αγιοκάμπου – Κεραμιδίου: Εισαγγελική παρέμβαση για την κατάρρευση

Δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και ήδη καταρρέει. Ο νέος παραλιακός δρόμος που επρόκειτο να ενώσει τη Λάρισα με τον Βόλο μέσω του Ρακοπόταμου, ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα οδικά έργα για τη Θεσσαλία, υπέστη σοβαρότατες ζημιές πριν παραδοθεί, προκαλώντας σοκ σε τοπική κοινωνία και πολιτικούς φορείς. Το έργο, που θα έφερνε πιο κοντά τους νομούς Λάρισας και Μαγνησίας μέσω του παραλιακού μετώπου, έχει μετατραπεί σε ένα κυριολεκτικά βομβαρδισμένο τοπίο, με τις εικόνες από το 12ο χιλιόμετρο του δρόμου Αγιοκάμπου – Κεραμιδίου να αποτυπώνουν το μέγεθος της καταστροφής. Ο δρόμος έχει καταρρεύσει – λίγους μήνες πριν την προγραμματισμένη παράδοσή του τον Ιούλιο.
Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης και πραγματογνωμοσύνης για να εντοπιστούν τα αίτια της κατάρρευσης. Παράλληλα, ζητήθηκε να παραμείνει ανέπαφος ο χώρος μέχρι να ολοκληρωθεί η σχετική έρευνα, ενώ η ανάδοχος εταιρεία έχει ειδοποιηθεί να μην προχωρήσει σε παρεμβάσεις.
Κουρέτας: «Το έργο ίσως δεν έπρεπε καν να γίνει»
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας άφησε αιχμές για τη μελέτη και τη σκοπιμότητα του έργου, σημειώνοντας ότι η αρχική μελέτη αφορούσε βελτίωση δασικού δρόμου και όχι επαρχιακού οδικού άξονα. Η εν λόγω μελέτη εγκρίθηκε το 2016, έπειτα από δέκα χρόνια αναμονής, και προέβλεπε εργασίες σε δρόμο που δεν ανήκε στο εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Το 2019 το έργο παρουσιάστηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ως επαρχιακός δρόμος. Ποιος αποφάσισε να μετατρέψει μια δασική μελέτη σε επαρχιακό έργο;». Ο κ. Κουρέτας επεσήμανε πως έχει ήδη ζητηθεί νέα εμπειρογνωμοσύνη και ανοιχτά διερωτήθηκε αν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια για να ολοκληρωθεί το έργο. «Κατά τη γνώμη μου, αυτός ο δρόμος δεν έπρεπε να είχε γίνει ποτέ», υπογράμμισε.
Αγοραστός: «Η χρηματοδότηση ήταν πλήρως εξασφαλισμένη»
Από την πλευρά του, ο πρώην περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός υπεραμύνθηκε του σχεδιασμού και της χρηματοδότησης του έργου, τονίζοντας στο Larissanet.gr ότι: «Η μελέτη εγκρίθηκε, η δημοπράτηση έγινε νόμιμα και η χρηματοδότηση είχε εξασφαλιστεί. Διαφορετικά δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει καν το έργο». Αναγνώρισε πάντως πως οι πρόσφατες καταστροφές από τον κυκλώνα Daniel ενδέχεται να έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα για την πορεία και τη δομική αντοχή του έργου. Οι κάτοικοι της περιοχής, που περίμεναν επί χρόνια έναν ασφαλή παραλιακό δρόμο σύνδεσης, παρακολουθούν με οργή την κατάρρευση ενός έργου που είχε προβληθεί ως εμβληματικό για τον τουρισμό και την τοπική ανάπτυξη. Τα ερωτήματα για τη διαδικασία των μελετών, την υλοποίηση, την επίβλεψη και τη λογοδοσία πληθαίνουν, ενώ η υπόθεση έχει ήδη λάβει διαστάσεις πολιτικής αντιπαράθεσης.
Ποια είναι η αντίδρασή σας;






