Τα πώς και τα γιατί της ανθρωποθυσίας στους δρόμους του Λεκανοπεδίου
Οι παραβάσεις που οδηγούν στις τραγωδίες
Ένα πικρής γεύσης «κοκτέιλ» βαρύτατων παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, προκάλεσαν, μοιραία, για έναν ακόμη μήνα τον τελευταίο του 2024, δράματα στο αστικό και επαρχιακό δίκτυο του Λεκανοπεδίου.
Του Πέτρου Καρσιώτη
Παραβάσεις ερυθρών σηματοδοτών, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ορίων ταχύτητας, μη χρήση από τους μοτοσικλετιστές προστατευτικού κράνους, μη χρήση ζώνης ασφαλείας, ομιλία στο κινητό, είναι οι μοιραίες συμπεριφορές, που ευθύνονται για το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπινων τραγωδιών. Γιατί ευθύνες πέφτουν και στους πεζούς, όταν οι τελευταίοι αποφασίζουν να διασχίσουν ανεξέλεγκτα τα οδοστρώματα, εκτός διαβάσεων πεζών, εκεί όπου τα τροχοφόρα κινούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες και προκαλούνται οι παρασύρσεις που συνήθως οδηγούν στον θάνατο.
410 ατυχήματα
Τον Δεκέμβριο, λοιπόν, που περιλαμβάνει και την εορταστική περίοδο, και για τον οποίο δόθηκαν στη δημοσιότητα τα επίσημα στοιχεία για την περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, καταγράφηκαν 410 τροχαία ατυχήματα με 475 παθόντες και ειδικότερα:
12 νεκροί, 10 βαριά τραυματίες
12 θανατηφόρα με 12 νεκρούς.
10 σοβαρά με 10 σοβαρά τραυματίες,
Στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Τροχαία, τονίζεται, για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, κατά το μήνα Δεκέμβριο 2024 βεβαιώθηκαν 29.109 παραβάσεις, από τις οποίες 1.201 σε βαθμό πλημμελήματος.
Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:
170 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 79 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος.
364 παραβάσεις ορίου ταχύτητας.
350 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
315 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου.
983 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας.
432 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους.
108 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.
Και καταλήγει η ΕΛ.ΑΣ σε ό,τι αφορά τα αίτια αυτής της τραγωδίας, που διαιωνίζεται. «Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών», τονίζεται «ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους».